Jeg er en af to heldige ejere af en nystartet internetshop, der forhandler diverse anderledes og lækre produkter til baby. Et af de steder, jeg handler ind hos til min butik har en del produkter, jeg gerne vil købe til mig selv og min familie, men hvordan foregår det? Kan jeg tillade mig at sælge til mig selv, dvs betale indkøbsprisen + købsmoms for produktet, eller skal jeg betale den vejledende udsalgspris, jeg tager for tingene i butikken? Håber på svar, Merlesen |
Om at handle privat når man bestiller til firmaet?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
|
Tak for hurtigt svar, Sune Mht fakturering, er det så også OK, hvis jeg udsteder en faktura til mig selv med indkøbspris + købsmoms? Det er bare for at ha'' det på det rene så der ikke går ged i noget regnskab |
|
|
I mine øjne kan du i bund og grund ikke sælge varen til dig selv. I en enkelmandsvirksomhed er det jo allerede dig som ejer varen. Derfor er det jeg plejer at gøre er, at overføre et beløb fra min lønkonto svarende til indkøbsprisen + moms. Jeg har så oprettet en særlig konto i mit bogføringsprogram til de ting jeg bruger privat. Det gør jeg for at det ikke skal påvirke mit overskud negativt på den konto jeg normalt posterer på. |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)