Hej, Idet vi overvejer en ny strategie i aktieselskabet jeg er ansat i som direktør, overvejer at drive selskabet fra min privatadresse. Jeg bor i ejet hus. Der vil ikke forekomme kunde eller leverandørbesøg. Så vidt jeg kunne søge og læse mig til, er det ikke nogen problemer i det. Jeg har ingen plan om at udleje et værelse til selskabet eller trække andre skattemæssige fordel ud af det. Vi (selskabet) er bar interesseret i at spare de nuværende lokalomkostninger væk. Er der ting jeg skal være opmærksom på? Inden beslutning bliver taget, kontakter jeg også vores revisor, men jeg vil gerne være forberedt til samtalen. På forhånd tak for jeres svarer. |
Med mindre der er noget i lokalplanen der forhindrer det så mener jeg slet ikke du har spor problemer og jo heller ikke når det ikke giver ekstra trafik og vel heller ikke støj og lugt
Du kan generelt sagtens, hvis ikke en lokal plan siger andet, drive dit A/S fra privat adressen og spare penge - no problemos bare ændre hjemstavn osv i cvr.dk
Du vil ikke leje ud til selskabet og det lyder ret fornuftigt for der er ikke så meget at vinde som husejer der skal tage erhvervslejen ind som indtægt ofte og derved udligne besparelsen i selskabet - se evt LEJE DEL AF BOLIG TIL ERHVERV
Bare check lokalplanen og måske grundejerforenings tinglyste servitutter (og søg dispensation hvis der skulle være noget i vejen)
vh