Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilags opdeling ved middag mm.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi er 2 kammerater, med hvert vores enkeltmandsfirma, der snarest skal til en flere dages konference inden for vores branche.
I den anledning skal vi have booket et hotelværelse hvor vi så vil bo sammen, samt at vi om aftenen vil spise og drikke sammen.

Vi er dog begge lidt usikre på hvordan situationen ser ud når vi skal bogføre vores billag!
Vi får jo fx. en samlet fakture for hotelværelset men skal begge have bogført 50% i vores respektive regnskaber.

Samt når vi er færdige med at spise. Skal vi så skal bede om at få 2 separete regninger eller kan vi nøjes med en og bare bogføre 50% hver.
Vi tænker også på en vi kunne skiftes til at give middag hver anden aften og så den vej, hver få vores egne bilag!

Håber i kan hjælpe. På forhånd tak.

/ Jacob 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:27

Kunne i ikke bare gøre sådan at en står for at betale alt på turen når i kommer hjem sender den anden en faktura til dit firma for konsulent arbejde på halvdelen af beløbet.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 10:29

Ja det er lidt kringlet, for der er jo pæn forskel på at få det som repr. eller fortæring.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:10

Jeg vil foreslå, at den ene betaler alle udgifter og straks derefter fakturerer den anden for "andel af omkostninger ved konference" med fotokopi af bilagene. Der er måske lidt besværligt bagefter, men det er den korrekte måde at gøre det på.

Tilmeldt 2. May 07
Skrevet kl. 20:04

Mange tak for jeres svar.

Men hensyn til metoden hvor den ene part betaler for det hele, skal men i dette tilfælde lave en faktura for hver enkelt udgift eller kan man lave en samlet fature til den anden part når hele opholdet er afsluttet? Samt gælder samme fremgangsmåde ved fly, hotel osv.

På forhånd tak.

/ Jacob

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:58

En samlet faktura vil være udmærket.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:16

I forlægelse heraf.

Jeg har været på en firmatur til København.
Jeg havde min kone med på turen, og vi nød hovedstaden i vores fritid.

Hotelregningen lyder naturligvis på to personer.

Har jeg mulighed for at tage dele af den ind i mit regnskab, eller må jeg blot tage det som en oplevelse?

mvh Hans

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 05:09

Hvis overnatningen var en nødvendig udgift for din virksomhed, må du trække den (og diæter eller mad efter regning) fra for dit eget vedkommende, så tag halvdelen af regningen med i regnskabet.

Tilmeldt 2. May 07
Skrevet kl. 11:14

Mange tak for de positive svar ;)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)