Jeg leder efter en liste med de danske udbydere og nummerne der tilhører disse både mobil og fastnet, jeg har hørt at nogle udbydere er dyrer at ringe til end andre eks. 3, derfor må der være en liste der er up2date.
Vær opmærksom på at sådan en liste kun viser hvor nummeret i første omgang blev "født". Hvis det senere er blevet flyttet til en anden udbyder så vil det ikke fremgå af sådan en liste.
Hvis det er "her og nu" du skal finde ud af det så skal du ud i noget HLR hvor du kan slå nummeret op. Dette har en pris pr. opslag
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Det lyder dyrt, så udbydere som firmafon mm. hver gang en kunde ringer til et nummer skal de jo vide hvilket selskab det er vil jeg tro, så skal de betale for et opslag, det lyder som der findes en bedre løsning :)
Det lyder dyrt, så udbydere som firmafon mm. hver gang en kunde ringer til et nummer skal de jo vide hvilket selskab det er vil jeg tro, så skal de betale for et opslag, det lyder som der findes en bedre løsning :)
Teleselskaberne har adgang direkte til at kunne se hvilket selskab et nummer tilhører. Det bruges til når man bl.a. vil skifte selskab hvor de skal spørge kundens teleselskab om kunden kan flytte.
Har selv arbejdet i et teleselskab og programmeret systemer til den del.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Nu er det jo 5 år siden at han skrev svaret så muligheden kunne være at tage fat i en udbyder og snakke med dem. Alternativt kan du få fat i en sms gateway udbyder og høre om HLR opslag.