Hej Bertil Jeg var nu ikke interesseret i din ide specielt, det var såmænd bare en generel advarsel. Med hensyn til din ide, nu har du jo desværre lagt den ud "offentligt", men jeg vil mene du lidt vej endnu m.h.t at få din ide gjort salgbar. Hvis jeg nu skal lege "djævelens advokat" et øjeblik, så er det således: - du har kun en ide at sælge, som muligvis kunne patenteres, men det er så delvist ødelagt med at ideen er offentliggjort. Dvs. at enhver kan stjæle ideen, Den rigtige fremgangsmåde ved den slags ideer er: Du kan vælge at vente (ca 18 måneder) på at patentet indrømmes, så du er stensikker, men jeg ville vælge at fortsætte med det samme patentet er ansøgt, inden det er bevilget eller forkastet. Køber vil nemlig vurdere udfra om de kender produktet iforvejen, kendes det ikke, så er chancen for at de vil påtage sig risikoen ved at det indrømmes , stor og de vil ikke være blinde for det forspring de kan få i den tid patentet er indgivet, fordi forholdet er at hvis de kan bringe det på markedet og det bliver en rimelig succes og de har det lille magiske "Pending pat no:xxxxx" præget i tingesten, så vil andre, der måske får fikse ideer om at kopiere helt eller delvist, løbe en alvorlig risiko for at få et "seriøst hak i tuden", det er jo indleveringsdagen for patentansøgningen der er afgørende! Men som jeg ser det nu, så har du ingenting rigtigt at sælge, udover ideen og muligheden for at du eller en køber kan kapitalisere på den via et patent er kraftigt reduceret i og med at du har offentliggjort ideen, desværre.
|
Tom P Jensen:
Det var heller ikke møntet på dig, men tak for dit indlæg det er super brugbart!
- Kan man sige noget om hvad det vil koste at patentere en idé, eller er det meget forskelligt fra idé til idé?