Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pantebrev - Køb af sommerhus

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg håber, at der sidder nogle kloge hoveder herinde, som der kan hjælpe mig og min far med en mindre problemstilling.

Vi har snakket om at jeg skal købe et af deres sommerhuse, og for at kunne finansiere huset, vil jeg tage et kreditforeningslån på 60%, og så ville vi lave et pantebrev på den resterende gæld. Vi er dog i tvivl om dette er lovligt, da det er min fars selskab, som der ejer sommerhuset, og at jeg er hans søn.

Har dette nogen betydning, og er det lovligt at lave et pantebrev fra selskabet til mig.

Mvh,

Rasmus Nicolaisen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke din fars selskab må låne penge til dig som dette jo er udtryk for. Det vil med far og søn ligge inden for området aktiionærlån som jeg ikke mener vil være lovligt, men der kan være andre der har bedre input

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det er en sædvanlig forretningsmæssig disposition, så er der undtagelser. I gamle dage, og dem der kan huske det, så blev der altid udstedt sælgerpantebreve, så mon ikke det lader sig gøre, men det skal være på markedsvilkår.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke desto mindre foreligger der afgørelse fra Skatterådet (vist 2013) hvor et sælgerpantebrev blev betragtet som aktionærlån. Spørgsmålet er om det er en alm. forretningsmæssig Disposition anno 2013?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Var pantebrevsformular i den afgørelse på markedsvilkår? Sagen er nok den, at det ikke vil kunne betale sig med et lån på markedsvilkår, da et boliglån, som er sædvanligt i dag, vil være billigere.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Anders. Bliver dig svar skyldig. Må lige slå afgørelsen op når jeg kommer hjem. Det var den første afgørelse siden reglerne om aktionærlån blev strammet op i august 2012.

Mindes at der blev lagt vægt på, at finansiering af ejendomme ikke var en normal del af selskabets forretningsområde.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)