Nu fortæller du jo ikke det store om din forretningside, derfor er det svært at rådgive omkring hvilke værktøjer/sprog/databaser, din udvikler skal være ekspert i. Men, min personlige holdning er, at hvis personen kan følgende, så når du rigtig langt: - HTML5 - CSS3 - jQuery - Ajax - Mysql (Eller andre databaser) - PHP - SEO Jeg er selv webudvikler i mini format og jeg kan ikke forestille mig et projekt som ikke ville kunne programmeres med ovenstående. Men, som med alt andet, er det altid en smagssag. Derudover, synes jeg måske også du mangler at nævne SEO, hvis en udvikler programmerer et helt site til dig, uden forstand på SEO, kan du hurtig komme til at stå med et site, som ikke helt spiller i forhold til Google. Det var mit indspark, håber du kan bruge det til noget konstruktivt Held og lykke med projektet i øvrigt! |
Joachim,
Jeg er ret enig med dig. Databasen bør vælges ud fra applikationen den skal indgå i.
Når jeg nævner startups, er det fordi de typisk ikke er begrænset af tidligere tiders beslutninger i firmaet, eksisterende systemer etc. Og tech startups har typisk personer i teamet som har viden og erfaring med nye teknologier. Så derfor vælger startups nok typisk mere bleeding edge teknologier end mere etablerede.
Tilbage til trådstarter:
HTML/CSS/jQuery/etc. er noget alle webudviklere bør være gode til. Når jeg har udviklere til samtale, er jeg mere interesserede i at høre om deres kendskab og erfaring med forskellige frameworks. Jeg arbejder meget med Javascript baserede frameworks som Ember.js, Node.js, Backbone.js og lignende.
Hvis det er et større projekt du skal have udviklet, vil jeg anbefale at bruge et eksisterende framework som udgangspunkt, og bygge videre på det.
Mvh Carsten