Kære Andreas Jeg tror desværre, at svaret er, som du kan læse ud fra div. indlæg, at du selv skal fastsætte dine priser. Før var markedet måske mere fast, men der er mange nye aktører på markedet, og som du kan læse, mange syn på det at skrive tekster. Ang. oversættelse må jeg sige det samme. Jeg har oversat i mange år, og har haft store projekter til en ordpris på 2,5 kr/ord, hvilket inkluderede ekstern korrektur (tænk også på din korrektur) men jeg har også oversat for en langt lavere pris, dog med en vis bundgrænse. Nu er der nye på markedet der tilbyder oversættelser endnu billigere, ligesom du ofte kan få løst opgaver udenfor Danmark til en god pris. Ergo var der intet simpelt svar til dig. Du skal finde dit kundegrundlag og dine egne priser og meget gerne dit helt specielle område. Held og lykke! Mvh Caroline |
Jeg vil foreslå dig at tage en pris per ord eller per antal anslag - i hvert fald hvis du henvender dig til kunder, der ikke er vant til at købe tekst. Ellers risikerer du at skræmme mange væk, fordi de ikke kan gennemskue din pris.