Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finjusterings af Gmails spamfilter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Er der nogle der ved om det er muligt at lave nogle former for finjustering i Gmails spamfilter? Jeg har forgæves prøvet at søge lidt rundt i de forskellige indstillinger.

Sagen er at jeg i mine 5 år med Gmail altid har været ovenud tilfreds med spamfilteret, men indenfor de sidste 2 uger er den begyndt at slippe 3-4 spammails igennem om dagen. Indholdet er 99% identisk, men fra forskellige afsendere. Jeg anmelder altid som spam eftersom det påståes at det hjælper filteret med at forstå hvad der er spam, men det har intet hjulpet.

Afsenderen er altid bare "a" eller "z", og mailen er enten tom eller indeholder en falsk faktura for et eller andet fransk produkt.

Jeg kan simpelthen ikke forstå at Gmails filter ikke kan forstå at smide dem i spamfilteret, når jeg har rapporteret 15-20 identiske mails.

Er der nogle som har et bud på en løsning?

På forhånd mange tak!

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:40

Har du mulighed for at få et domæne frem som de er sendt fra. Prøv evt. at kigge i den "originale tekst", og se om du kan få noget frem der. Hvis det er muligt kan du lave et filter manuelt, der siger alle disse mails fra "@domæne.tld" skal springe din indbakke over, også gå i direkte til papirkurven. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 12:42

Hej Kim,

Tak for svaret, men afsender e-mailen er desværre altid forskellig, og der er heller intet system i domænet de anvender. Jeg havde ellers selv overvejet muligheden. Sad

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)