Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelseskontrakt (i eget ApS) ikke godkendt af skat vedr. flytning til udlandet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 03:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ifb. med flytning til udlandet (og bedt om skattefritagelse) lavet en ansættelseskontrakt til mig selv i eget ApS og sendt ind til SKAT.

Der svar var:

----

En sådan kontrakt kan ikke anses for juridisk bindende, da aftalen ikke er indgået mellem 2 uafhængige parter.

For at kontakten kan anses for bindende, så skal det være en anden person eller dig som tegner selskabet udadtil som underskriver på virksomhedens vegne - det kan i denne situation kun være en repræsentant fra den nuværende bestyrelsen i selskabet, da du også er registreret som direktør.
-----

De afventer nu en ny ansættelseskontrakt (Eller direktørkontrakt) fra mig men jeg forstår ikke hvad de mener. Jeg har jo to kasketter på. Den ene som "ansat" og den anden som ejer/aktionær. ApS'et har ingen bestyrelse så jeg ved ikke hvem der ellers skulle kunne underskrive min kontrakt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47215
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00

De mener jo at du har samme kasket, hvad du jo også har, da du både er ansætter og ansat. Jeg kender ikke til hvad de kan stille for krav til en sådan ansættelseskontrakt og hvordan sammenhænget er til dit anmodning om skattefritagelse - men at de ikke anser en kontrakt fra dig selv til dig selv som værende af samme gyldighed som en underskrevet af en 3. part - ex et uvildigt bestyrelsesmedlem (nok ikke din kone) som jo med sin underskrift ansvarer for rigtigheden og at kontrakten bliver overholdt - er ikke underligt.

Den der underskriver kontrakten skal indestår for at den er korrekt og formentlig (afhængigt af indhold) kunne indestå for, at der i selskabet er tilstrækkelig (måske igen 3.part) kontrol med at den efterleves - og vil kunne skulle stå til ansvar hvis det ikke er tilfældet, så det er noget man vil overveje meget inden man kaster sin underskrift på.

Har du spurgt, hvad du så har for andre muligheder - når du ikke har bestyrelse (hvad jo kan være klogt ikke at rode med)? Tro og love erklæring vil næppe række - men har skat et hjælpende forslag i forhold til problemet - når du ikke bare kan sidde og skrive helt som du vil til dig selv i den sammehæng

Er der andre ting du kan gøre, så som at bevise udrejse - antal dage ude/hjemme - ingen bolig og hvad det kunne være -evt find en revisor med speciale i den type ting - du kan beskrive det og få uforpligtende tilbud på www.agera.dk 

vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47215
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08

Kan tilføje at der er mange punkter du ikke ses som to kasketter når du er hovedaktionær - altså f.eks. eneejer og ansatte i ApS - ex kan du få barsel efter samme regler som folk i personlig virksomhed og du vil også i dagpenge sammenhæng opleve, at du ikke bare kan fyre dig selv og gå på dagpenge mendens dit ApS kører videre med andre personer - så vist er det to forskellige juridiske personer i hæftelsessammenhæng, så længe man helt overholder alle regler om kapital, men gør man ikke det - så kommer personen bag jo også i spil, så der er en del situationer hvor man ikke er som en helt almindelig ansat i et helt almindeligt selskab, når man selv ejer det

vh

Tilmeldt 17. Feb 06
Skrevet kl. 01:57

Hej John,

Cookie - John Hannover:

Har du spurgt, hvad du så har for andre muligheder - når du ikke har bestyrelse (hvad jo kan være klogt ikke at rode med)? Tro og love erklæring vil næppe række - men har skat et hjælpende forslag i forhold til problemet - når du ikke bare kan sidde og skrive helt som du vil til dig selv i den sammehæng

Er der andre ting du kan gøre, så som at bevise udrejse - antal dage ude/hjemme - ingen bolig og hvad det kunne være -evt find en revisor med speciale i den type ting - du kan beskrive det og få uforpligtende tilbud på www.agera.dk 

Tak for dit svar. Det er ikke noget problem at bevise at jeg er i udlandet da jeg er meget langt væk fra Danmark og har flybiletter som bevis. Det er heller ikke der problemet er.

Det er udelukkende at skat ikke anerkender en ansættelseskontrakt underskrevet af mig selv. Jeg har ikke kunne få fat i SKAT pga. tidsforskel så deres eneste forslag var det de skrev til mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:14

Er du eneste ansatte i dit aps?

Tilmeldt 17. Feb 06
Skrevet kl. 07:42

Henrik Koudahl:

Er du eneste ansatte i dit aps?