Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndværker Vs. Thorborg

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige brug for et råd.

Jeg havde på et tidspunkt en pige ansat. Hun og hendes mand kom i problemer og mine partnere og jeg lånte dem penge. Det tog en krig at få dem igen, men sådan var det. Jeg snakker lidt med manden som er tømrer og han arbejdede også lidt for os i firmaet. I 2004 møder jeg ham og spørger om han gider at lave et hegn i min have, så mine unger ikke skvatter i den sø der ligger lige ud for haven. Det vil han gerne, men da jeg ved han nogle gange er lidt sløv i optrækket, så siger jeg til ham, at jeg kun er interesseret hvis han kan gøre det hurtigt. Det vil han gerne og han mener jo også at han skylder en tjeneste eller 8... Han skal have til materialer og en smule oveni, men det bliver næsten intet. Nogle dage forinden har jeg snakket med et firma der kan lave et stålhegn for 20.000 kr og det fortæller jeg ham og han lover at det maks bliver det halve.

Han påbegynder herefter arbejdet og efter en dag bliver han halvt færdig og jeg hører intet fra ham i en uges tid. Jeg prøver at få fat i ham og efter et par uger kommer han ud igen, medbringende sin far og nu bliver de 75 % færdige. Så hører jeg intet fra ham igen og jeg prøver at kontakte ham flere gange. Først efter en måned får jeg fat i ham og han kommer og bliver nu 95 % færdig. Jeg prøver igen at kontakte ham gentagne gange, men uden resultat. Sommeren er nu mere eller mindre gået og jeg opgiver ham. Det bliver forår og jeg går selv ud og laver hegnet færdigt og rydder op efter ham. Det færdige resultat er dog ikke godt. Lågen han har lavet er alt for svag og det irriterer mig stort at projektet blev så meget forsinket. Men da jeg ikke hører fra ham, så glemmer jeg sagen og lever med at holde øje med at ungerne ikke bryder igennem lågen.

For 3 måneder (3 år efter) ringer han lige pludselig som om han blev "færdig" med hegnet igår og vil have singe penge. Jeg siger til ham at jeg er hammer sur over det dårlige resultat og det at jeg selv skulle lave det færdigt og dertil rydde op efter ham. Jeg siger til ham at jeg vil betale ham 3.000 - 4.000 kr. og ikke en døjt mere, da han har gjort mere skade end gavn. Det bliver han ikke glad for at høre, men jeg fortæller ham at han blot kan hente sit hegn hvis har er utilfreds. I dag modtager jeg så en faktura på mere end 20.000 kr., 3 år efter at han ikke blev færdig, med det hegn jeg ikke er tilfreds med og som skulle koste maks 10 kilo, men sikkert en del mindre.

Hvad ville i gøre?

Dbh Martin

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:04

Det var da noget af en Tømrer du havde fået dig der.

Kan du ikke sende ham en regning for børnepasning af dine børn i 3 somre, eller på indkøbte redningveste og vaders.Wink

Du skal skriftligt afvise hans faktura, på det grundlag at han aldrig har færdiggjort arbejdet, og at det ikke er udført efter aftalen, samt alle de punkter du har beskrevet.Lav en opgørelse af hvad du synes er rimeligt at betale ham. Du kunne måske få et bud fra en anden tømrer. Er han selvstændig og medlem af en organisation kan du klage til den.Vi har været i en ligende sag med en arkitekt og vi betalte kun 1/3 af det opkrævede.

Hvad med at opkræve forsinkede renter på den gæld ham og hans kone skyldte.Smile

Uhh jeg bliver godt gal i skralden når jeg læser dit indlæg.

Held og lykke med sagen.

Mange hilsner Malene

Messearrangør Søby Promotion

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 22:36

Hej Martin

Ja, der er jo en 5-årig frist for fakturering, så denne frist er
desværre ikke forældet  Wink
I har jo en klar aftale om en pris på max. 10.000, så han
kan jo ikke bare pludselig tage det dobbelte. Derudover har
han ikke løst opgaven, og derfor skal han ikke have pengene...
i hvert fald ikke flere end dem du har tilbudt ham.

Jeg ville bare lade fakturaen ligge - ender det med en inkassosag,
så ville jeg, over for inkassobureauet, bestride at skylde pengene.
Ønsker han så at gå i retten med det, så ville du stå ret stærkt.
Tid er godt nok penge, og det koster tid med et retssag - men jeg
synes det er vigtigt at holde fast, hvis man bliver snydt.

Muligheden med, at du giver ham chancen for at lave lortet om
- og betaler ham de max 10.000,-, synes jeg er forældet.

Hold fast, og brug pengene på vaders og gummibåde til ungerne -
eller måske en masse cement og rulleskøjter?! 

Det er mit syn på sagen...  

Mvh Ronni 

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 23:20

Enig - og så kunne du jo drukne ham i søen inden du støber ham ind i cementen. Spøg til side, det er en træls sag, men jeg er enig med Ronni. Med de aftaler du havde med ham, står du godt ved en sag. Men manden er vel i akut pengemangel og regner med at du ikke vil risikere dit gode navn og rygte og derfor bare betaler.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:30

Du skal gøre skriftlig indsigelse med det samme. Pr. mail og almindeligt brev eller pr. anbefalet brev. Du behøver sådan set ikke at komme med et forslag om, hvad du vil betale, men det er vigtigt, at du senere kan dokumentere, at du har gjort opmærksom på din utilfredshed over for din tømrer. Når man sender en sag til inkasso (hvilket jeg tvivler på, at han vil gøre), bliver man bedt om at oplyse, om skyldneren anerkender gælden eller netop har gjort en indsigelse, fordi en sag uden indsigelse kan inddrives alene ved fogedretten mens en sag med uenighed skal hele vejen via et mæglings- eller privatretsligt system, og det er både dyrere og mere besværligt for kreditoren, altså for din tømrer.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 23:47

Den 5 årige frist er noget helt andet. En regning skal sendes i rimelig tid efter endt arbejde, og det er absolut ikke tilfældet, så den kan han jo se bort fra. Nu ved jeg ikke om det er retsmæssigt eller personligt thorborg vil have løst sit problem. Personligt ville jeg nok gøre indsigelse og se hans træk.

Jimmy

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 00:38

Jeg står i nogenlunde samme situation med en fugemand til mine vinduer. Vi aftalte en fast meterpris incl. materialer, men hans regning lød på en ublu timepris plus materialer.

En mundtlig aftale er også en aftale og hverken din tømrer eller min fugemand har belæg for de fakturaer de har sendt.

I mit tilfælde vil jeg sende ham et brev om min utilfredshed med regningen og minde ham om hvad vi havde aftalt. Samtidig opfordrer jeg ham til at sende en ny regning med de rigtige tal samt en kreditnota på den "gamle" regning.

Ufatteligt hvad man skal spilde sin tid på!

Klaus  

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 07:40

...og være så venlig at lære af denne oplevelse - ALTID få ALTING på skrift - også fra de små firmaer, både en pris, en maks tid det må tage og dagsbøder hvis det overskrider.

Jeg er ked af at din venlighed blev misbrugt Martin, det fortjener du sgu ikke - det fortjener ingen.

Jeg håber i finder en løsning i en ruf så sagen kan blive overstået!

Mette

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 08:06

Rimelig svinsk attitude.

At lade som ingenting, kan dog absolut ikke anbefales, ville gøre skriftlig og dokumenterbar indsigelse og såfremt det ikke hjælper få din advokat til at skrive et "venligt" brev.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:22

Hvad med at sælge ham til Dansk Internet Register Big Smile 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)