Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura uden moms

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sender mine fakturaer med Dinero, og har intet CVR nr. endnu. 

Mit spørgsmål er hvordan jeg skal fakturere uden CVR nr?
Som jeg har forstået det skal jeg bare skrive et beløb, og at moms udgør 0 kr.

Men jeg synes det virker lidt mærkeligt på denne måde: 

NORMALT: Normalt når man har et CVR nr. aftaler man en pris på f.eks. 100 kr. (inkl. moms) med kunden... og skriver at produktet kostede 80 kr, og så tillægger Dinero automatisk 20 kr. = 100 kr. inkl. moms. (Her giver kunden altså 80 kr, når han/hun har trukket momsen fra)

UDEN CVR: Aftaler igen 100 kr (inkl. moms) med kunden.
Men i og med at jeg ikke har CVR nr., skriver jeg at varen koster 80 kr, og ændre det til momsfrit, så moms står som 0 kr. (Her giver kunden 80 kr., og der er intet moms at trække fra, da det ikke er lagt til)

Der hvor det så bliver forvirrende i mit hoved, er hvis jeg kommer over 50k, de næste 12 måneder. Så vil jeg jo komme til at betale moms af de 80 kr.  

I begge eksempler får kunden det til samme pris efter moms... Men i eksempel to, vil jeg jo kun få 80 - moms = 64 kr. 

Vil det være bedre at kun aftale priser "uden moms" med kunden? Eller hvordan skal jeg gøre indtil jeg får cvr nr. (inden for 3 måneder)

Jeg håber, at en af jer kan hjælpe mig i alt forvirringen :-)

Venlig Hilsen
Kasper 

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12

Du kommer ikke af med moms når du ikke er registreret heller ikke af det som lå inden du registrerede dig, hvis du IKKE forventer at kommer over 50.000 kr i omsætnng på 12 lbd måneder

Hvis du kan forvente at kommer over 50.000 kr - så SKAL du registrere NU og ikke vente, for så har du ret i, at du kan blive sat i moms af det som lå inden din registrering og tilmed få bod. Læs PLIGT TIL MOMSREGISTRERING - HVORNÅR 

Når du ikke er registreret er alle dine priser uden moms og du må bare ikke gå igang hvis du ved du kan forvente at komme over 50.000 kr på 12 mdr - uden at registrere

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 22:18

Sagen er den at jeg er under 18 årig, og da jeg er ret sikker på at komme over 50k de næste 12 måneder fra nu, har jeg sendt en ansøgning afsted. Men det kan jo tage op til 3 måneder?

Så der er ingen mulighed for at jeg kan skrive fakturaer nu?

Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:23

Enig med John.

Svar på dit andet spørgsmål:
Normalt når man handler erhvervsdrivende imellem, sø plerjer prisen man aftaler at være ekskl. moms.

Dvs. hvis man aftaler en pris på 100 kr., med en erhvervsdrivende kunde, så vil det typisk være 100 kr. +moms altså 125 kr.

Så når du aftaler 100 kr. med din erhvervsdrivende kunde, så ville jeg i dit tilfælde skrive 100 momsfrie kr. på fakturaen (dog selvfølgelig ikke, hvis i ordret har aftalt "inkl." moms)

mvh.
Deniz

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 22:30

loldeniz:

Enig med John.

Svar på dit andet spørgsmål:
Normalt når man handler erhvervsdrivende imellem, sø plerjer prisen man aftaler at være ekskl. moms.

Dvs. hvis man aftaler en pris på 100 kr., med en erhvervsdrivende kunde, så vil det typisk være 100 kr. +moms altså 125 kr.

Så når du aftaler 100 kr. med din erhvervsdrivende kunde, så ville jeg i dit tilfælde skrive 100 momsfrie kr. på fakturaen (dog selvfølgelig ikke, hvis i ordret har aftalt "inkl." moms)

mvh.
Deniz

Ja:-) Men problemet er at hvis jeg skriver 100 kr. og sætter moms til 0 kr. 
Når jeg så er kommer over de 50k, inden for de næste 12 måneder, vil jeg jo skulle betale moms af alt jeg har tjent. Og så har jo kun 80 kr. efter moms.
I stedet for de 100 kr som jeg ville have haft, hvis jeg havde et CVR.

Så det i siger, er altså at det er dumt at sende fakturaer inden man får CVR, hvis man ved at man kommer over 50k inden for 12 måneder?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:41

Kasper Toxvig:
Så det i siger, er altså at det er dumt at sende fakturaer inden man får CVR, hvis man ved at man kommer over 50k inden for 12 måneder?
ja

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 22:56

Cookie - John Hannover:

Kasper Toxvig:
ja

Men i princippet kan man godt? Jeg kommer bare til at miste 20% når jeg får CVR, og kommer over de 50k...

Det er da godt nok smart skruet sammen, at det så tager 3-5 måneder i ventetid før man kan blive godkendt til at momsregistrere som under 18 årig. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21

+ risikerer tilsvarende beløb i bod ja. 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:04

Kan du ikke bare sætte din moms sats til 0% ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)