Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interview skema

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 6560 Sommersted
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Vi skal i den kommende tid have nogle samtaler med forskellige ansøgere. Ud over det interne skema vi selv har lavet, kunne jeg godt tænke mig en lille hånd her til et skema som er sådan mere standardliseret.

Håber nogle kan give os et link som vi kan støtte os lidt til.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jørgen Ries

Lillelyst 

Venlig hilsen Jørgen Ries Lillelyst
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:49

Husk at føle.

Din intuition er langt vigtigere end svarene på et interviewskema, som hvem som helst kan forberede sig på.
I et skema kan du f.eks. finde. "Nævn tre svage sider hos dig selv i forbindelse med dette job." Før du kræver dette, skal du tænke over, hvad du vil bruge svaret til.
Eller hvad med den gamle kliché: "Hvorfor skal vi vælge dig og ikke én af alle de andre?"
Når jeg har mødt dette spørgsmål plejer jeg at svare:
"Det skal I heller ikke, hvis ikke jeg er den bedst kvalificerede."

Stil nogle gode, åbne spørgsmål, som kan få ansøgeren til at fortælle løs. De faktuelle ting skulle jo gerne være på plads efter ansøgningen.
Nogle af mine yndlingsspørgsmål:

"Hvem er du?"
"Hvordan oplever du ... ?"
"Hvad er din erfaring med ... ?"
"Hvordan vil du gerne udvikle dig i de næste år?

God fornøjelse med udvælgelsen.

Fra 6560 Sommersted
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 07:53

Hej Hans. Tak for dingode råd. Og vi er klart enige. Man skal følge sin egen intuition. Jeg bruger interviewskemaerne som en slags "støtte" men stiller klart de spørgsmål som jeg mener er relevant netop i vores virksomhed og i forhold til vores behov.

Venlig hilsen Jørgen Ries Lillelyst
Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 08:40

Lillelyst - Rullende frugt og grønt torv:

Hej Hans. Tak for dingode råd. Og vi er klart enige. Man skal følge sin egen intuition. Jeg bruger interviewskemaerne som en slags "støtte" men stiller klart de spørgsmål som jeg mener er relevant netop i vores virksomhed og i forhold til vores behov.

Hans har fuldstændig ret. Det kan være fint at putte folk i kasser, men man skal passe på, at kasserne ikke bliver for små. Når du skriver, at du bruger skemaerne som en slags støttte, så er jeg bange for, at du ikke selv er klar over, hvem du har brug for. Eller hvilke egenskaber, du har brug for. For hvis du stiller de relevante spørgsmål, hvad skal du så bruge et skema til?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)