Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til registrering af indtægter i mit firma. Jeg skriver ikke ret mange fakturarer, men tjener penge på f.eks. Google Adsense. Her overfører Google penge til min konto hver måned, alt efter hvor mange der har klikket på reklamerne.
Mit spørgsmål er: hvordan registrerer jeg dette i et regnskabsprogram som f.eks. Dinero, Billys Billing og lignende? Disse systemer giver som regel kun mulighed for at registrere indtægter som en faktura, men jeg har jo netop ikke skrevet en faktura for denne indtægt.
Jeg har ikke erfaring med nævnte regnskabsprogrammer. Jeg bruger selv "Simpelt Regnskab", hvor jeg blot kan klikke "Ny indtægt". Tænker ikke det er umuligt med de regnskabsprogrammer du nævner, men ellers prøv Simpelt Regnskab. Det er jeg rigtig glad for. Du kan tjekke det her (henvisnings-link) - Her er et link uden henvisning. :-)
Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero
Du kan som udgangspunkt sagtens håndtere registreringen af indtægter som en helt almindelig faktura, hvilket i de fleste tilfælde også vil være den mest sikreste og hurtigste måde at gøre det på. I Billy's Billing foregår det ved at man opretter en kontakt der hedder "Google Adsense" og husker at angive laverandørens land.
En alternativ måde vil være at gøre det via Kassekladden, som du kan finde frem til via -> Regnskab -> Kassekladde, men der skal du helst holde dig til at bruge i forbindelse med indenlandske salg, eftersom brugen af Kassekladde medfører at der ikke bliver taget stilling til "Rubrikker" i forbindelse med udenlandske salg.