Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er det skattefrit?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en privat hjemmeside, som ikke indtjener penge, men blot er en hobby. Jeg er blevet tilbudt et lille bundt penge for sitet, og er interesseret i at sælge det. Men vil den indkomst være skattefri ?

Grunden til jeg spørger er at jeg kom til at tænke på andre eksempler. F.eks hvis jeg solgte min gamle sofa i den blå avis. Det ville jeg ikke skrive på min skatteopgørrelse, så skal man gøre det hvis det er ens eget website man sælger?

Fra Eden
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 12:09

Du sælger et arbejde/produkt du har lavet. Det er skattepligtigt.  

Tilmeldt 6. Sep 07
Skrevet kl. 12:20

Det var også min tanke, men hvad hvis det er noget man har lavet til sig selv? Vil det sige hvis jeg selv bygger et tvbord, har det i min stue i et par år, og derefter sælger det brugt, så skal der også betales skat af det?

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 12:31

ja

Fra Eden
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 12:43

mads624:
ja

Jeg vil lige tilføje:

Jeg plukker nogle druer og putter dem på flaske. Flaskerne ligger i min kælder nogle år hvorefter jeg sælger dem ;-) 

Tilmeldt 6. Sep 07
Skrevet kl. 13:11

hæhæ, ja, der fik du mig.. Jeg har bare svært ved at sætte mig ind i det.. For hvis jeg køber en vare uden henblik på videresalg, men efter et par års brug sælger den, betaler jeg ihvertfald ikke skat af prisen.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:44

nu er jeg ikke lige ekspert, men er der ikke lidt andre regler når det er privat imellem privat...

men jeg skal sgu da ikke betale skat af et bord jeg har haft stående hjemme i stuen i flere år og så sælger det på den blå avis...

hvis jeg sælger til en virksomhed, så har du nok ret....

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 18:45

Hvis du sælger private ting skal du ikke betale skat af det. Men laver man ting med salg for øje skal det selvfølgelig beskattes. Det gælder også vin man fremstiller for om nogle år at sælge det. Men der er nok en nedre grænse for hvor meget.

Tilmeldt 7. Sep 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:50
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt skal man ikke betale skat af brugte ting man sælger, men i Cyperspace er det nok lidt en gråzone.

Når det er en privat hjemmeside du sælger, vil jeg tro at det vil blive betragtet som en handel mellem private.

Du kunne jo evt. høre et skattecenter!?

Tilmeldt 6. Sep 07
Skrevet kl. 12:46

Godt at høre det ikke kun er mig der har lidt svært ved at regne den ud :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)