Jeg har en privat hjemmeside, som ikke indtjener penge, men blot er en hobby. Jeg er blevet tilbudt et lille bundt penge for sitet, og er interesseret i at sælge det. Men vil den indkomst være skattefri ?
Grunden til jeg spørger er at jeg kom til at tænke på andre eksempler. F.eks hvis jeg solgte min gamle sofa i den blå avis. Det ville jeg ikke skrive på min skatteopgørrelse, så skal man gøre det hvis det er ens eget website man sælger?
Det var også min tanke, men hvad hvis det er noget man har lavet til sig selv? Vil det sige hvis jeg selv bygger et tvbord, har det i min stue i et par år, og derefter sælger det brugt, så skal der også betales skat af det?
hæhæ, ja, der fik du mig.. Jeg har bare svært ved at sætte mig ind i det.. For hvis jeg køber en vare uden henblik på videresalg, men efter et par års brug sælger den, betaler jeg ihvertfald ikke skat af prisen.
Hvis du sælger private ting skal du ikke betale skat af det. Men laver man ting med salg for øje skal det selvfølgelig beskattes. Det gælder også vin man fremstiller for om nogle år at sælge det. Men der er nok en nedre grænse for hvor meget.