Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit spørgsmål omhandler rubrik 221 (Overskud af selvstændig virksomhed før fradrag for medarbejdende ægtefælle, før AM-bidrag mv., renter og rentekorrektion).

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg sidder og skal ændre min forskudsopgørelse for 2013. Jeg er indehaver af en enkelmandsvirksomhed, og forventer et overskud på lidt under 300.000kr. Da mit overskud er min løn har jeg indtastet beløbet i rubrik 10. (lønindkomst mv.).

Mit spørgsmål  omhandler rubrik 221 (Overskud af selvstændig virksomhed før fradrag for medarbejdende ægtefælle, før AM-bidrag mv., renter og rentekorrektion).

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til den rubrik, da jeg ikke har nogen medarbejdende ægtefælde. Skal Jeg sætte 0 i rubrikken ? Eller som jeg tidligere har gjort, indsætte virksomhedens overskud dvs. samme beløb som i rubrik 10.?

Mvh Jimmie  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46

Jimmie79:
Jeg sidder og skal ændre min forskudsopgørelse for 2013. Jeg er indehaver af en enkelmandsvirksomhed, og forventer et overskud på lidt under 300.000kr. Da mit overskud er min løn har jeg indtastet beløbet i rubrik 10. (lønindkomst mv.).

næh og nix Big Smile der findes ikke løn i en enkeltmandsvirksomhed. Hvad man hæver til sig selv er uvedkommende -det sker via status og påvirker ikke resultatet. Man betaler skat af resultatet og intet andet. Læs her om SKAT I ENKELTMANDSVIRKSOMHED 

Jimmie79:

Mit spørgsmål  omhandler rubrik 221 (Overskud af selvstændig virksomhed før fradrag for medarbejdende ægtefælle, før AM-bidrag mv., renter og rentekorrektion).

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til den rubrik, da jeg ikke har nogen medarbejdende ægtefælde. Skal Jeg sætte 0 i rubrikken ? Eller som jeg tidligere har gjort, indsætte virksomhedens overskud dvs. samme beløb som i rubrik 10.?

Som du har forstået efter linket, skal du netop sætte overskuddet på de der ca 300.000 kr (tillykke) i rubrik 211 og intet som helst i rubrik 10

Så kan du trykke VIS KONSEKVENS og se din skat inden du indberetter, men der sker nu ikke noget hvis du har indberettet forkert, bare gå ind og ret det når du har læst dette, så er den helt OK

Hvis du har anden indkomst fra arbejde/løn, så vil du se, at dit fradrag går ned for at skat på den måde får en del af skatten fra din virksomhed. Når det rammer 0, så får du opkrævninger som B skat for resten af skatten

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:49

Tak for hjælpen John.

Jeg kan godt se, at ved at jeg indtaster overskuddet i rubrik 10 og 211 fordobles min personlige indkomst og det er måske ikke så hensigtsmæssigt 8-).

Ikke desto mindre er det måden jeg har gjort det på de sidste 2 år. Jeg tror nu Skat har båret over med mig, da de godt har kunne se at jeg ikke har haft andre arbejdsgivere.

vh Jimmie  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)