Jeg har en blog på blogspot, der vist er ranket ret højt, men har nu skiftet til en Wordpress-hjemmeside. Jeg vil gerne have en 301 redirect på hele bloggens indhold, men tilsyneladende er det ikke helt nemt at klare selv.
Er der en, der kan klare det uden at det koster mig en formue?
Den nederste del af blogindlægget viser hvordan du manuelt kan indsætte kode i din blog og redirecte til et hvilket som helst nyt domæne.
Bemærk, der er tale om en metode der skal modificeres kanske lidt, da du allerede har overført dine blogindlæg. (du skal kun skrive dit domænenavn ikke efterfulgt af /blogger)
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Tak, Jonas! Nu er jeg i hvert fald kommet så langt, at jeg kan dirigere folk til hovedsiden på mit nye domæne. Men at få hvert enkelt indlæg til at omdirigere til det tilsvarende på den nye side synes umuligt, når jeg har overført enkelte af indlæggene manuelt.
Det kan du gøre i en .htaccess fil på dit nye domæne.
Her angiver du, hvilken side, brugeren skal lande på.
Sender du alle brugerne direkte til forsiden, kan du angive, hvilken side de skal lande på.
Et eksempel.
Tidligere domæne url var http://www.domæne.dk/sideomcykler.html
I din .haccess fil på dit nye domæne indskriver du i filen:
RewriteEngine on Redirect 301 sideomcykler.html http://www.ditnyedomæne/derhvorsidenomcyklerernu.html Redirect 301 næste side osv
Sådan gør du med alle de gamle undersider
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Filen ligger i roden af dit webhotel og du kan få fat i den med et ftp program og ændre i den i f.eks. Notepad++
MEN, der er mange andre lettere metoder til at få adgang til din .htaccess fil.
Hvis du f.eks har installeret Wordpress for SEO by Yoast plugin, kan du tilgå filen direkte fra Wordpress backend. (Rediger filer)
Der findes også plugins kun til det formål, f.eks WP htaccess control
-og tak til Kim T. for lige at rette min inkludering af RewriteEngine On, det er noget meget meget andet.