Hejsa Jeg er blevet sprugt af en virksomhed, hvilken løsning de skal vælge, Joomla eller Umbraco. Jeg ved det er som at åbne op for pandoras æske af holdninger, så hold det helt kort og enkelt. Jeg er alligevel ikke selv den store teknikker. Virksomheden har ingen inhouse medarbejder til at arbejde med hjemmesiden, og skal således ud og købe en hel løsning. Krav fra virksomhedens side: - Skal passe til en mellemstor virksomhed - Det skal være en præsentationsside af virksomheden, måske med plads til at potentielle kunder kan udfylde en formular og herved foretage en eller anden form for beregning. Eksempelvis beregning af størrelse og ydeevne. - skal kunne ses på alle platforme - Det er vigtigt, at de kan trække flest mulig data fra siden, i forhold til at spore nye potentielle kunder. - Meget let at redigere og vedligeholde, da virksomheden ikke har en marketingmedarbejder.
Ser frem til at høre fra Jer,
Sanne |
Hej Sanne,
Vil først lige sige, at jeg ingen erfaring har med Umbraco.
Forleden fik jeg også en henvendelse fra en kunde, som spurgte til Umbraco eller Joomla. Kunden har allerede en Umbraco hjemmeside, men er meget utilfreds, fordi hver gang de skal have lavet nogle nye ting, så koster det dyrt. De er "gift" med en virksomhed, der står for udviklingen af Umbraco hjemmesiden.
Kunden er træt af at han f.eks. skal betale 25.000 for at få noget så simpelt som et forum på sin hjemmeside. Til Joomla findes dette gratis og hvis man ikke vil installere forumet selv, så vil det kun koste "en promille" af 25.000. (Har ikke regnet på promillen, så lad hver med at brug tiden på at gøre det - forstå princippet) ;o)
Det er min opfattelse at man til Umbraco skal være programmør eller have nogen, der kan programmere. Det skal man ikke nødvendigvis til Joomla.