Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billede tyvstjålet !!!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

eller hvad?

Jeg er stødt ind i et lille problem, som jeg nok overlever, men samtidig syntes skal undersøges nærmere Huh?

D. 10-06-2007 fik jeg lavet et topbanner af en bruger på eksperten.dk (kan ses her http://shop.andando.dk). Ganske simpelt en tekst og så et billede af en gave. Nu har jeg ved et tilfælde fundet en anden dansk hjemmeside der benytter selv samme billede, altså gaven Sad

Hvordan kan jeg være sikker på hvem der har rettigheden til billedet ... hvis nogen ? Måske er billedet bare en del af en pakke til et softwareprogram (´clipart´), eller !!! Måske er det i virkeligheden mig, der i deres øjne, misbruger deres billede Tongue Tied

Brugeren på eksperten.dk som har lavet banneret for mig, prøver jeg selvfølgelig at få en snak med, men vil da gerne have et input fra jer også Yes

Kan en amino venlig ekspert, måske se på deres hjemmeside, hvornår de er begyndt at bruge billedet ? Evt. se hvornår billedet er uploadet ? (billedet kan ses her)

Som en sidebemærkning, kan jeg lige fortælle, at grunden til at jeg opdagede billedet på deres side, var at de kontaktede mig for et tilbud på en gaveartikel Indifferent

"Something is rotten in the state of ...."

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:42

I og med deres billede er langt skarpere end dit, så tror jeg godt vi kan udelukke at de har taget det fra din side.

Spørgsmålet er så om ham fra eksperten har taget det fra deres side eller om det er et stock billede fra en af de mange stockfoto sider.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 09:47

Men ligegyldigt hvad ville jeg få skiftet dit gave ud på siden da den er meget slørret og ikke særlig pæn at se på.

Du kan købe et hav af dem på f.eks. www.istockphoto.com til en enkelt dollar, det er jo lige til at overkomme.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 10:20

Jeg tror som sådan ikke er der lugter af gylp (fra platugler ;-) ) her, da man dels kan købe billeder og rettigheder til disse, der gør at de selvsamme billeder kan optræde flere steder på mange typer medier (web, tryk). Når man ser på det billede du har fået, er det rigtigt nok lidt sløret, men det kan skyldes lidt ringe håndteret photoshop arbejde.

Som førnævnt er www.istockphoto.com en glimrende side, med billige billeder, men der findes også et par gode sider, hvor det koster gratis...

Se evt. http://www.sxc.hu og http://morguefile.com/. Men husk at respektere de forskellige fotografers krav om rettigheder m.m.

TV 

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 10:52
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 11:15

Hehe, Det billede har jeg også haft hentet hos Istockphoto, så jeg er helt sikker på, at det kommer derfra.

Jeg håber ikke, at du har betalt for et "originalt" værk - ellers må du vist have en snak med din leverandør.

Mvh.

Thomas

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 11:20

Tak for svarene til alle

Har fået svar fra ham der har lavet det (foc) og det er ganske rigtigt et frit tilgængeligt billede No

Som du Martin er inde på, var det måske en idé at få lavet nyt, mere professionelt og ikke mindst eget logo, hvor billedet er mit Idea 

Er det muligt at få et uforpligtende tilbud på et nyt topbanner (flash!), a la dette, som viser navnet, signalerer gaveartikler, inkl. betalingslogo´er og som har et billede af en gaveartikel der skifter/fader/! når en kunde klikker rundt på siden? Banneret skal passe til sort baggrund. Der skal ikke kunne linkes fra banneret andet end til forsiden.

Jeg er meget i tvivl om jeg ønsker at bruge tusindvis af kroner på et nyt banner, men vil gerne have en prisidé, hvis det nu er at jeg vågner op af mine dagdrømme Stick out tongue

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 11:59

Blankensteiner:
Er det muligt at få et uforpligtende tilbud på et nyt topbanner (flash!),

Hiv fat i TNTfactory, selvom han ikke er det billigste tilbud du sikkert modtager så er det virkelig kvalitet det han laver.

Dit topbanner er blikfanget, det er det som gør at jeg enten kigger videre eller tænker hobby/amatør side og lukker ned.
Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 11:56

Hejsa,

du mangler den ultimative dansk design gave " Spectacare Elektrisk brillepudser" til vejl. udsalg kroner 299.- inkl. moms, www.spectacare.com, send en mail til Henrik@spectacare.com for forhandler priser, der sælges MANGE rundt omkring og jeg varetager salg til en række lande, www.ovesenzone.com.

Produktet er dansk design og produceres i Fredericia

Hilsen, Claus Ovesen
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)