Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slutseddel til salg af del af virksomhed!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Vi er pt. tre ejere af et I/S, og den ene vil gerne ud af virksomheden. Derfor har vi meget brug for en slutseddel, således at vi får "salget" på skrift. 

Vi har valgt at gøre det sådan, at sælgeren af den ene tredjedel får en tredjedel af overskuddet - dog skal han binde sig til at indskyde penge, hvis der skulle komme reklamationer eller andre omkostninger, forsaget af ting, som er sket imens han har været medejer. 

Håber meget i kan hjælpe!

Mvh.

Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke lige til standard slutsedler for området - men det kan jo findes. Han udtræder og skal så i praksis jo også ha udbetalt sin andel af overskud frem til datoen, hvorfor der skal laves et regnskab på udtrædelsesdatoen. Det kan være 1/3 eller et hvilket som helst anden % sats som aftalt i I/S aftalen

I kan sagtens knytte noget med at han skal indbetale efterfølgende  hvis der opstår reklamationer osv - men I skal tænke på at det jo vil ha betydning hvis han skal indbetale med penge som han har betalt skat af .- hvordan I vil håndtere det, så jeg ville nok enten håbe på nogen herinde med god skatteforstand kunne løse den - Ellers skal reklamationen jo udløse nyt regnskab frem til udtræden

En mulighed er, at gøre regnskabet op som beskrevet, men ikke udbetale noget før f.eks 30/12 så der er tid til at komme reklamationer og korrigere udtrædelsesregnskabet, og så selv tage risikoen derefter - 

Hvad angår hæftelse for ting der er aftalt under tiden inden udtræden, vil den pågældende i forhold til alle kreditorer stadigt hæfte personligt solidarisk hele vejen frem - 

Personligt ville jeg altid ofre en revisor til at gøre disse ting helt korrekt - selv lave et regnskab på dagen, og lige få gennemgået at alt ellers var OK, både af hensyn til den udtrædende og I som forsætter

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)