Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skoleprojekt og Interview + Spørgsmål til god mikrofon

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har fået en projektopgave for, i 8. klasse på Katrinedal Skole i Vanløse. Den varer fra uge 39 til uge 40. Den handler om kommunikation. Derfor kunne jeg godt tænke mig at lave nogle interviews med folk der har noget at gøre med de sociale medier eller andet omkring kommunikation. Det SKAL være indenfor København, og gerne inde omkring Vanløse, altså Frederiksberg, Hvidovre, Rødovre, og så videre, at interviewet skal finde sted.

PS: Mit sidste spørgsmål er om der nogen der ved hvor man kan få en billig trådløs mikrofon, som skal fungere til interview henne?

 

Mvh

Mathias

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Brug eventuelt din telefon? Afhængigt af model og mærke er der en udmærket diktafon i den, som kan overføre diverse lydfilstyper.

Jeg havde ellers været frisk på en Skype-samtale. :-) God vind med projektet.

Christian

Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror bare ikke der er god nok lyd i en telefon

Fra Hejnsvig
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Dahl Nielsen:
Tror bare ikke der er god nok lyd i en telefon

øøøhhhh har du prøvet??? 

De fleste journalister kan da bruge telefonen til at optage på, men eller kan du købe en mikrofon med mini jack stik, 2,5mm.

Her skal du dog være opmærksom på ikke at købe for billigt, hvis kvaliteten skal være bedre end den der er i telefonen.

Glem det trådløse, det gør bare mikrofonen uhensigtsmæssig dyr!!

Du kunne evt bruge noget denne retning: http://www.easytech.dk/shop/mikrofon-me-10-clips-6184p.html

Den er forholdsvis billig, jeg kender dog ikke kvaliteten ;-)

Kvaliteten af mikrofonen er heller ikke vigtig, hvis det kun er dig der skal høre interviewet (og skrive notater eller lign)

God vind

Thomas

Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal filme imens jeg interviewer en person

Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
En billig god mikrofon som er nem at betjene... Kig efter en Zoom H1. Jeg bruger den ofte selv, men husk at køb en vindhætte hvis den skal bruges udendørs.

Du får lige et link: http://www.4sound.dk/shop/haandholdte-optagere/zoom/h1-handy-recorder.html?gclid=CIDS9NTP0LkCFRN7cAodPm4A-w
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)