Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Noindex subdomæne

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Sagen er at jeg har en server hos MeeBox. Dertil har jeg et hovedodmæne, der hedder "mitdomæne.dk"

Derudover ejer jeg også "mitandetdomæne.dk". Jeg har så fået det over på min server, fordi jeg har oprettet det som et "add-on". Det vil sige at man kan tilgå "mitandetdomæne.dk" på to forskellige måder. "mitandetdomæne.dk" og "mitandetdomæne.mitdomæne.dk"

Nu vil jeg gerne gøre så det kun er "mitandetdomæne.dk", der skal indekseres af Google. Hvordan gør jeg dette?

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den bedste måde at undgå Duplicate Content (DC) på i det her tilfælde er at bruge 301 redirect. 

Da Meebox bruger CPanel skaber den automatisk noget DC når du har mere end et domæne. For at undgå det, er du nødt til også at flytte hovedomænet ud af roden og omdirigere vha 301 redirects. 

Du kan læse mere om hvordan du gør her:
Edit: Jeg kan se de har uddybet deres artikel og lavet fejl (eller også har jeg bare sprunget over det og glemt det tidligere). Du skal kun bruge .htaccess i det her tilfældet. Det passer ikke at disallow i robots.txt er en ekstra sikkerhed overfor "noindex". Tværtimod, så resulterer brugen af disallow at noindex ikke bliver brugt.

Så bare se bort fra alt det første indtil. "Du kan også som en ekstra sikkerhed, og når du er færdig med at bruge din midl. URL, lægge en htaccess fil i rod-mappen.!"

https://my.meebox.net/knowledgebase/254/Undga-Duplicate-Content.html

Instruks til at flytte hovedomænet her:
https://my.meebox.net/knowledgebase/79/AEndring-af-hjemmemappe-for-hoveddomaenet-i-dit-Cpanel.html 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)