Er det fedt at blive rost? Jeps!
Især, når du selv godt ved at den i høj grad er velfortjent.
Tjener det også et dybere formål? Definitivt!
Det manifesterer og forstærker, dét du allerede gør som virker!
Og det føles godt, behageligt og rart, ikk'? Men følg så lige med her:
Hvem vil være smartest for dig at have tæt på i fbm. dine bestræbelser på at opnå lige netop dét, der er allervigtigst for dig, OG som du endnu ikke er i mål med?
- Dén der klapper dig på skulderen?
- Dén der holder dig ansvarlig?
- Én der lader dig 'slippe'?
- Én der udfordrer dig?
Som jeg plejer at sige: "Der er ikke ret mange der får lov at 'rode rundt med mit hoved'!". Jeg rejser gerne laaaangt for at få netop den træning og inspiration, som jeg ønsker.
Jeg er meget bevidst om, hvilke personers råd jeg tager imod. Jeg håndplukker mennesker, der får mig til at 'strække mig' - for det giver udvikling. Udvikling i netop dén retning jeg ønsker. Den slags mennesker, der skubber mig ud over min egen komfortzone. 'Udvider min komfortzone', som jeg bedst kan lide at kalde det :-) .. og jo selvfølgelig da også med en vis dosis 'kærlig hånd' - 'tough love' - men alt andet end 'rygklapperi'.
Jeg er ekstrem selektiv i fbm. hvis vejledning jeg opsøger. Det samme er mine mentees. De får at vide, hvis jeg synes, at de kan gøre mere. Jeg påtaler det, når jeg synes, at de har været for komfortable siden sidst vi talte sammen. Hvis jeg fornemmer, at de holder sig tilbage. Tilbage fra et gennembrud, der vil styrke deres afsæt som leder, som menneske, og står i vejen for de resultater, der for alvor vil vise deres sande format!
Hvor ærlig er du i dine tilbagemeldinger?
Hvor ofte opsøger du ærlig feedback?
Hvori ligger den største tjeneste... og gevinst?!
(Modtag flere tilsvarende input hver 14. dag, ved at gå ind og skrive dig op her: www.MINDSHORIZON.dk)