Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det egentlig at få lavet en app?

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Efter lidt research, ser det ud til at priserne på at få lavet en app er ret høj, man hvad vil i sige er realistisk? Jeg mener, altså der er kurser der tager en uge, hvor de siger at man kan lave apps når man er færdig, så meget dyrt kan det da ikke være? Hjemmesider kan man få lavet til 1000 kr, dog i dårlig kvalitet, men stadig. 

Vi snakker her simple apps, i form af en baggrund påsat nogle knapper/billeder man kan trykke på. Når man trykker på disse kommer der så en tekst om det billedet forestiller. 

Mvh Martin

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos Amino Freelancer er du garanteret den bedste løsning og pris på din programmeringsopgave. Det er også let administration - Du vælger en vinder og resten får automatisk afslag. Og det er naturligvis helt uforpligtende.

Læg din opgave i udbud her.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan lave det til dig for 1000,- kr. Men "professionelle" tar jo ofte MEGET høje priser.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 450
Fra  Validated ApS Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Du kan udvikle native apps og web apps.

Native apps er f.eks. kodet i xcode (iOS) eller en HTML5 apps pakket som en native med f.eks. phonegap. Phonegap gør det muligt at udgive dine HTML5 apps på f.eks. appstore, Google Play osv.

Der er også muligheden at lave en web app i f.eks. HTML5, som du f.eks. kan frit kan lægge ud på nettet, som også kan tilgåes fra tablet, smartphones, computere med brug af responsive design for det mest optimale resultat.

Prisen kan man aldrig være klog på. Denne afhænger af deadlines, design, funktioner, hosting, projektledelse, idéudvikling, markedsføring, platforme, kompatibilitet og ikke mindst erfaring fra personens/virksomhedens side. Få et par tilbud fra nogle freelancere eller tag kontakt til et par digitale reklame/webbureauer. 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Har snakket med ham, og vi er vidst blevet enige. Jeg hjælper ham med fuld support osv. han får self også sourcecode.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Jeg er professionel software udvikler og arbejder bl.a. med app udvikling. Lidt provokerende kunne jeg råde dig til at tage en uges kursus i app-udvikling. det vil nok koste ca. 4.500,- pr. dag hos en professionel kursusudbyder - altså i omegnen af 20.000,- for en uge. Derefter kan du så gå i gang med at lave din app - og se hvor langt du kan komme med den uges kursus, som du netop har deltaget på. Så vil du sikkert opdage, at det ikke er så ligetil alligevel og at det nok kræver både yderligere viden og erfaring om de "faldgruber", som man kun undgår ved flere års erfaring. Ja, der sidder en masse unge og uerfarne studerende, som nok kan bikse noget sammen til små penge og sikkert også nogle, der villige til at gøre det for en "tusse". Jeg tillader mig at sige, at resultatet så også er derefter.

Viden og erfaring koster penge og selvom jeg som professionel software udvikler nok kan lave en app til dig, der kan noget at det, som du nævner - nogle knapper og noget tekst, der skal vises - ja, så skal det se ordentligt ud med grafik, farver, tekstfonte, fungere fejlfrit, klargøres til AppStore, tilrettes fordi der lige var et par ting, som ikke var helt gennemtænkt osv. Derfor går der i hvert fald 2 dage med en simpel app.

Hvis du skal have en professionel håndværker til at reparere dit hus (el, vvs, murværk, træværk) eller have repareret din bil på et autoriseret autoværksted, så stiller du ikke spørgsmål til en timepris på 5-800,- kr. Regn lige på hvad den samlede pris for 2 dages arbejde bliver her. Derfor bliver jeg altså lidt oprevet, når kunder tror, at de kan få leveret en app, en hjemmeside eller tilsvarende for 1-3.000,- kr. Det er ganske enkelt ikke rimeligt. Du kan få arbejdet udført i Indien eller bede en novice/studerende om at gøre arbejdet og tage konsekvensen af det, men skal du have professionel bistand og et produkt, der virker, så koster en opgave som din efter mit bedste skøn minimum kr. 6-8000,-.

Mvh
Torben Mortensen 

 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Professionelle software udviklere må lære at lade de mindre freelancere om de små opgaver og kun tage sig af de store selv. En opgave som denne er ikke en opgave for en prof software udvikler da det er en lille app, som vil ende med en høj pris som er unfair.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

tm@business-objects.dk:
Derfor bliver jeg altså lidt oprevet, når kunder tror, at de kan få leveret en app, en hjemmeside eller tilsvarende for 1-3.000,- kr. Det er ganske enkelt ikke rimeligt. Du kan få arbejdet udført i Indien eller bede en novice/studerende om at gøre arbejdet og tage konsekvensen af det, men skal du have professionel bistand og et produkt, der virker, så koster en opgave som din efter mit bedste skøn minimum kr. 6-8000,-.

Som erfaren kunde på Elance.com bliver jeg nødt til at indskyde, at man godt kan få "professionel bistand og et produkt, der virker" fra en programmør i Indien e.l. Det kræver dels omhu ved udvælgelsen af programmøren og dels at man kan kommunikere tilstrækkeligt ubesværet på engelsk, men indernes kompetencer fejler altså ikke noget, selvom timelønnen er en brøkdel. Jeg har fx samarbejdet med ham her, og jeg kan love jer for, at han er knalddygtig! Så den type samarbejde kan jeg varmt anbefale. Såfremt man er villig til at lægge den ekstra indsats, der ligger i at kommunikere long-distance og på engelsk, er der virkelig mange penge at spare ift. at hyre en dansk programmør af tilsvarende kvalitet.

Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Infopreneur

Min bemærkning fra tidligere fremstår måske som en generel kritik af indisk softwareudvikling. Det var ikke hensigten. Der findes gode eksempler, men jeg tillader mig at bemærke, at selv der er rigtigt mange eksempler på at "produktet" er bliver forkert, netop pga. misforståelser, manglende indsigt, forkert/manglende kommunikation osv. Jeg kender utallige eksempler herpå fra både små og meget store danske virksomheder, der har forsøgt sig med outsourcing. Den tid som skal bruges på at sikre, at produktet bliver som forventet og ønsket, kunne i mange tilfælde omsættes langt bedre ved at få produktet udviklet i Danmark og samtidig bevare/udvikle kompetencer på danske hænder. Vi har overladt de fysiske arbejdsopgaver til Østen og ØstEuropa fordi vi jo er meget bedre til de videnstunge opgaver. Men de opgaver er vi også i fuld gang med at sende ud af landet. Så er der vist kun turistbranchen tilbage til os.

/TM 

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 5 (45 indlæg)