Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ren provision + firmabil efter eget ønske. Attraktivt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 408
Fra  ADVICE Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Vi er stødt på en lidt sjov type i forbindelse med vores virksomhed it-rekruttering.com

Vi har en uopfordret kandidat, som ønsker en arbejdsplads uden fast løn som sælger indenfor online verdenen. Det eneste krav er, han selv ønsker at vælge en hvidpladet firmabil, som skal være inkluderet i hans løn pakke.

Hvad synes I om det?

Ville det være attraktivt for dansk erhvervsliv ?

CV og referencer er helt i orden.
Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Fra  ADVICE Skrevet kl. 19:12
Tilsyneladende ikke tak for hintet
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:38

Jens K Johannsen:
Vi har en uopfordret kandidat, som ønsker en arbejdsplads uden fast løn som sælger indenfor online verdenen. Det eneste krav er, han selv ønsker at vælge en hvidpladet firmabil, som skal være inkluderet i hans løn pakke.
Nope og nope - han skal slet ikke forhandle løn på dette punkt - han skal præsentere hvad han kan  - men 0 løn ex dyr hvidpladebil virker helt ugennemtænkt eller TOO SMART på en eller anden måde - jeg ville krølle den sammen hvis jeg fik en sådan ansøgning

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Fra  ADVICE Skrevet kl. 20:46

Min første tanke falder i tråd med din indstilling. Men omvendt - han nævner ikke dyr bil. Samtidigt - ag forhandle kontra på en fast løn ved at gå på fuld provision må vel sige lidt om hans selvsikkerhed? Jeg mener, hvor mange af de rigtige skarpe sælgere kan bruge fast løn til noget ? Ved dem er det jo provisionen der skabe deres rigdomme

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16

jhooo . du kunne vel også sige - at ren provision lugter desperat som tilbud fra en god sælger- han ville vel ha god fastløn + provision - for mig er ren provision lige så meget tegn på en vis desperation som på selvtillid - og kombineres det med lidt sjovt irrelevant krav om fri hvidplade firmabil ville jeg blive forvirret over hans fokus

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Fra  ADVICE Skrevet kl. 21:20

Måske. Har aldrig mødt en type som vedkommende før og synes han var et frisk pust. Høj provision - væk med fast løn - giv mig en familie bil.

Det er da lige ud af posen - iøvrigt er det vel samme vilkår mange freelance sælgere køre på ( ren provision)

Ved godt der er nogle fastlønnet også.

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 22:05

Jeg ville heller ikke være varm på idéen med mindre han har et imponerende CV

Desuden synes jeg at det vil være rimeligt at der bliver defineret hvilken bil eller prisleje der er tale om så man bedre kan vurdere sagen.

Mvh Jens

Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Fra  ADVICE Skrevet kl. 22:19

Fedt navn i øvrigt 😃

Jamen vi sidder med en gut der i de sidste 3 år har fungeret på ledelse niveau som salgschef og onlineansvarlig. Hernæst resterende tid (5år) sælger kørende.

Referencerne er mange og gode!

Krav - høj provision - ingen fast løn - familiebil på hvideplader ( hverdags bil)

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 23:07

Dit navn er også ret fedt!

Måske kan jeg i virkeligheden bare ikke vurdere det objektivt fordi at jeg ikke selv står i en situation hvor jeg mangler en top dygtig sælger, men når du begynder at lægge flere detaljer på bordet kan jeg dog godt mærke at jeg hurtigt bliver mere interesseret. Go for it!

Mvh Jens

Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Fra  ADVICE Skrevet kl. 06:28

Jo tak - nu var han ikke tiltænk vores virksomhed men ellers jo - hvorfor ikke ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)