Hej alle. Jeg har en kunde der ikke vil betale sin faktura. Kunde har indvendinger mod prisen - og mener aftaler om gratis arbejde er indgået hvilket ikke er tilfældet. Dette bekræftes af en mail fra min side - før opgavestart - der præciserer pris og indhold af projektet. Kunden har ligeledes allerede taget produktet i brug. Jeg har før oplevet noget lignende - hvor jeg sendte et betalingspåkrav. Det er en langsomlig proces, og sagen blev først afsluttet ved et forlig et år senere ved et indledende retsmøde i Københanvs Byret. Jeg har ikke lyst til at gennemgå den samme lange proces, så jeg vil sætte en advokat på sagen. Har jeg også ret til også at kræve mine udgifter til advokaten dækket? Hilsen Morten |
Hvis du har afsendt af to rykkere, hvorpå du i den sidste rykker skriver at sagen vil blive sendt til inkasso, så har du varslet kunden om sagens fremtidige forløb, og så skulle der ikke være nogen problemer i, at pålægge inkassoomkostninger til kunder + renter og rykkergebyrer!
Mvh. Karsten