Jeg står og skal til at ansætte min første medarbejder her til Januar. Det drejer om en person der udelukkende kommer til at arbejde med hjemmesider og TYPO3. Men jeg er lidt i vildrede hvad angår løn. Jeg vil jo gerne give en fair løn, men skal samtidig tænke på at få det hele til at løbe rundt. Er der nogle af jer aminoer der har nogen idé om hvad sådan en startløn typisk ligger på?
|
Du kan læse på www.ug.dk - og søge på de forskellige uddannelser - der er ikke oplyst løn på en webintegrater, men en multimediedesigner, kan forvente omkring 35.000 pr. måned - direkte kopieret fra ug.dk
Løn
Lønnen varierer meget, men generelt er niveauet højt. Typisk er lønnen højest i hovedstadsområdet. Multimedieproducere, som arbejder under journalistoverenskomst, tjener i gennemsnit ca. 35.000 kr. om måneden.
Længden af uddannelse og erhvervserfaring har også betydning for lønniveauet. Fx har medarbejdere med ledelsesansvar normalt flere års erhvervserfaring og har derfor en høj løn.
Nedenstående er hvad der står, om en grafisk designer (under job)
Løn
Begyndelseslønnen for grafiske designere kan ligge på ca. 22.000 kr. om måneden, hvortil skal lægges individuelle tillæg. Men lønnen kan variere meget afhængig af uddannelse og færdigheder.
Håber det kan bruges