Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Website Data Scraping - Enkel opdatering eller vedvarende opdateringer

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

I bund og grund drejer det sig om at du skal bruge data - som er tilgængelige online - men som du ikke selv har direkte adgang til i det format du ønsker.

Det kan være at de data som du får leveret fra din leverandør, slet ikke matcher det du ser på deres shop og derfor ikke matcher din shop.

Det jeg tilbyder kan sammenlignes med noget ala pricerunner/edbpriser - uden at du behøver sætte et bestemt klistermærke på servicen jeg tilbyder.  Det drejer sig generelt om data online, som du ønsker til brug i din virksomhed.

Sidste år deltog jeg i en konkurrence her på amino og lavede et site der hedder www.nyestemode.dk - som henter data fra forskellige webshops og modelerer dem, så de passede i det design som denne site skulle bruge. Jeg havde i nogen tilfælde data tilgængelig fra affiliate leverandører, men de data som kom den vej fra, var ikke fyldestgørende nok i forhold til det jeg ønskede. Til dette site lavede en spotvis data opdatering til sitet.

Et eksempel kan f.eks. ses sådan her.

Du ønsker at have en søgefunktion på dit site, der viser alle produkter i grøn.

Din leverandør har ikke indexeret produkterne efter farver, men skrevet grøn i beskrivelsen for produktet.

Med data scraping og lidt smart data-fifleri, så kan alle produkterne farveindexeres i forbindelse med scraping af sitet.

Det kan være tjek af om produkter ligger på lager hos leverandøren.

Det kan være tjek af om produktet skifter pris på leverandørens site.

Det kan være at produktet forsvinder fra deres site og derfor bør forsvinde fra dit site, og du måske ikke har været opmærksom på dette.

Der kan scrapes tekster m.v., men vær opmærksom på at dette ikke er i hverken din eller din leverandørs interesse.

Hvis du bruger tekster i samme form som din leverandør, så bliver teksten opfattet som duplicate content af søgemaskiner.

Denne service er kun lovlig med accept fra den part der hentes data hos.

Såfremt det har interesse, så skriv gerne her eller på 20v.dk@20v.dk.

Med Venlig Hilsen

Niels Høj

20v.dk Aps

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)