Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gebyr ved annullering af bestilte varer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 23. Dec 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Min bedre halvdel har en børnetøjs butik, der desværre ikke 'løber' rundt. Det har nu medført at der er bestillinger på tøj til efterår/vinter der må afbestilles eller begrænses. Leverandørerne har så pålagt de afbestilte ordrer et gebyr på 20 til 25%? Er det noget de har ret til? Vi har ikke modtaget varerne og en del af ordrerne var først sat til levering til efteråret/vinter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

En ordre er bindende, så din leverandør er ikke forpligtiget til at annullere ordren.

Det er normalt at der pålægges et gebyr ved annullering af en b2b ordre.

Reglerne er jeres samhandelsaftale og leverandørens salgsbetingelser.

Selv om der ikke står noget om gebyrer i hverken samhandelsaftale eller salgsbetingelser, er leverandøreren fuld ud berettiget til at fastsætte betingelserne for annulleringen af ordren.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk på alternativet: Ordren kan slet ikke annulleres. Men ja, det er ikke unormalt at der er et afbestillingsgebyr.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12929
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Normalt vil sådanne ting fremgår det af leverandørens salgs og leveringsbetingelser.

 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)