Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra 80.000 om måneden til "kontanthjælp" - og hvad så?

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 145
Fra  UG Arts Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Intet mindre end et verdensklasse indlæg mester, velkommen til Amino. Yes

Mvh. Mathias

Mit første affiliate site: http://frituregryde.dk/

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Deler den lige på fjæsen. Virkelig godt indlæg :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jenkov

Rørende historie, fedt at du kæmper videre.

Medmindre jeg skyder meget forkert tror jeg, vi har været kollegaer på NetBureauet i de rigtigt gamle dage.

Hvis jeg på nogen måde kan hjælpe, må du endeligt skrive mig en PM.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  LIBA Communication Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor er det bare et fantastisk indlæg at læse på en halvkold og blæsende efterårsaften!

Dit indlæg emmer af liv, intensitet og virkelyst og dit drive er noget der kan inspirere os alle - ikke bare her på Amino, men helt generelt.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke fremover og håber inderligt, at du finder lykken med din arbejdsomme og stræbsomme indstilling til livet.

De bedste hilsner om alt godt
Linda
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 60
Fra  JS Handel Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke en læsning - jeg sad i toget på vej til arbejde, og denne gang ville jeg ønske at jeg skulle blive siddende i toget i noget længere tid, så jeg kunne nå at læse færdigt. Well, jeg måtte stå af toget og cyklede derfor i pæn fart ind på arbejde hvor jeg genoptog læsningen.

Jeg har bygget mig en webshop, som dog ikke har nogle besøgende endnu - men der er hellere ikke lavet SEO på den endnu. Til det, har jeg købt Thomas Rosenstands SEO-Lex og SEO-Tuning, som jeg er ved at læse mig igennem.

Selv om der pt. ikke er nogle besøgende, så piver jeg ikke. Jeg er sikker på, at de nok skal komme når jeg har fået optimeret siden lidt. Og med dette indlæg som jeg nu har læst færdigt, så ved jeg at det vil lykkes mig på sigt - så længe jeg knokler på og tror på "drømmen" :)

Hvis jeg på noget tidspunkt i fremtiden føler, at jeg rammer muren, så vil jeg læse dette indlæg igen og igen - for det er intet mindre end fantastisk skrevet, det er mega inspirerende og motiverende.

Tak for super læsning, og god vind derude :)

De bedste hilsner fra Jon

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Folk er alt for fokuseret på prestige :-) Jeg satte mig nogle mål for, hvad er vigtige værdier i mit liv. At have frihed til at rejse meget og ikke være ejet af et arbejde og gerne bygge noget forretning op selv. Så nu har jeg et arbejde der giver mig penge til at overleve, samt lidt ekstra til at tage ud at rejse, men uden krav om at jeg skal arbejde ca 47 uger om året á 37 timer. Sidste måned var jeg på ferie 3 uger, næste måned igen 3 uger. Jeg formår altid at arbejde 100-200 timer om måneden alligevel, det er ikke det mest udfordrene job i verden, men jeg møder mange mennesker og alene det giver en værdi samt min holdning at arbejdet er til for at jeg har penge til at overleve og ikke for at skabe mit liv, dermed ikke sagt jeg ikke involverer mig i mit arbejde. Det udfordrene arbejde skaber jeg selv ved at være selvstændig og selv kunne bygge rammerne, men igen med en dejlig frihed fordi jeg ikke er afhængig af det. Jeg tjener mindre end mange af mine venner, men jeg har langt mere frihed.

Fra Klitmøller
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Way to go! Fantastisk historie og flot fortalt.

Naar man har den attitude til livet, kan man ikke andet end at sejre.

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 22. Apr 12
Indlæg ialt: 13
Fra  Qualitec.dk Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

SÅDAN! FEDT

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Dejligt indlæg - fuld af gå-påmod, fightervilje og optimisme!

Tillad mig blot at være Djævlens Advokat for en kort bemærkning: Vi har, i princippet, de samme muligheder her i kongeriget. Men vi har ikke de samme ressourcer. Og de ressourcer, der er et grundvilkår for eksempelvis at kunne trække sig selv op ved hårrødderne, er der nogen, der bare IKKE har; eksempelvis de stress-ramte, de psykisk syge, de sen-hjerneskadede og andre med ar på krop og sjæl.

Det er heller ikke alle, der er født til at blive iværksættere. Mange mennesker trives faktisk bedst med et fast job og en arbejdsgiver, der sætter rammerne. Det skal de vel ikke klandres for - heller ikke, når arbejdsmarkedet er presset.

De af os, der har gnisten - de af os, der er selvstændige af hjertet - vi skal nok klare os. Også selv om vi skal leve af pasta med ketchup i nogle måneder. Men det giver os IKKE ret til at pege fingre ad de, der har færre ressourcer og dermed mindre fightervilje end os.

Og den dag, hvor den helt særlige evne, vi har - det, du kalder vindermentaliteten - har givet pote, og vi har en velfungerende virksomhed, skal vi huske at lade være med at hovere over "taberne" men i stedet ansætte fleksjobbere og andre, der ikke har det samme "drive" som os - og dermed give DEM mulighed for at vise, at også DE er vindere. Når de får lov til at vise, hvad de kan.

En ægte "vinder" klarer sig ikke bare, når lortet brænder på. Det gør dig bare til en overlever. Næ, en sand vinder gør gør alle andre til VINDERE!

Jeg håber, din virksomhed må blomstre - og give dig mulighed for at skabe nye vindere!

Fra København (*)
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg peger ikke fingre af handicappede, psykisk syge, stressramte, eller folk med andre sygdomme (f.eks. kronisk træthed). De kan ikke regnes med i denne kategori, og jeg er ærligt talt lidt træt af, at denne gruppe altid bliver trukket ind i diskussionen om helt almindelige og raske mennesker, som bare ikke er villige til at gøre den indsats der skal til at komme til næste kapitel i deres liv.

Langt de fleste sunde og raske mennesker har ressourcerne inden i sig. Men de skal beslutte sig for at bruge dem, før de kommer frem. Ens psyke er ikke bare statisk. Man kan rent faktisk "vælge" sin psyke. Mange skifter fra svag til stærk ganske enkelt ved at beslutte sig for det. Fra at give op til at kæmpe, bare ved at beslutte sig for det. Det er der styrken starter. Ikke ved at man allerede *er* stærk, men ved at man beslutter sig for at blive det.

Jeg peger heller ikke fingre af folk som faktisk ikke har lyst til at arbejde og som er villige til at leve med den naturligt lavere materielle levestandard som følger. Folk er helt frie til at vælge at leve som de har lyst. Det er ikke tabermentalitet at arbejde 20 timer om ugen i Netto, og være glad for det.

Det er tabermentalitet at være utilfreds over det, klage over det, og ikke gøre noget ved det. Og det er endnu mere tabermentalitet at give andre skylden, eller at kræve at andre skal gøre tingene for en. Det er altid i orden at *spørge* om hjælp, men man kan ikke tillade sig at *kræve* hjælp, hvis man faktisk godt selv kan.

Det tager sin tid at gøre noget ved det, så selvfølgelig sker det ikke fra dag til det. Det kan være det tager 3-5 år før man er videre fra en situation man ikke er glad for. Men videre, det skal man sgu.

Og ja, jeg håber sgu at jeg kan bidrage til at skabe flere vindere en dag. Markedet er jo netop ikke et nulsumspil, så i teorien kunne der være jobs til mange, mange flere end vi har i arbejde i dag. 

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)