Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til URL-struktur

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er ved at opbygge en side, hvor jeg er kommet i tvivl om, hvad den optimale URL-struktur ift. SEO er. Det er en forholdsvis lille side, hvor jeg overordnet kun har to kategorier (i mit tilfælde byer) med seks underkategorier til hver kategori.

Er det bedste at opsætte den således:

1. eksempel.dk/by1/eksempel

eller

2. eksempel.dk/eksempel-by1

Jeg vil gerne findes på "eksempel by1" og er derfor kommet i tvivl om, hvorvidt der er en SEO-mæssig fordel ved at benytte 2., eller om det er bedre at prioritere en "pænere" URL-struktur i form af 1.?

Jeg håber, at i forstår, hvad jeg mener. På forhånd tak!

Mvh. Jon Sigvert

Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:25

Hej Jon

Helt klart nummer 1. Der er som sådan ikke nogen fordel, det er bare nemmere at navigere rundt i...

hjemmeside.dk/cat1/produkt er bedre end -> hjemmeside.dk/cat1-produkt

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:07

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 23:52

www.domæne.dk/gode-oplevelser-i-london er vel bedre end www.domæne.dk/london/gode-oplevelser SEO-mæssigt, tænker jeg?

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 03:05

Charly Olsen:

www.domæne.dk/gode-oplevelser-i-london er vel bedre end www.domæne.dk/london/gode-oplevelser SEO-mæssigt, tænker jeg?

Nu er det eksempel du selv nævner, noget der godt kunne ligne overskriften på et blog-indlæg. Hvis dit site er lille og ikke har en million hovedsider og en milliard undersider, så kan det ikke betale sig at begynde at lave opdelinger i over- og undersider. 

Du skal dog gøre dig nogle overvejelser i forhold til anvendelsen af BRØDKRUMMER som giver en SEO-mæssig fordel.  Du skriver at du har to forskellige byer, og seks forskellige underkategorier til hver by - det vil i dine brødkrummer se sådan ud:

Forside --> By 1 --> Underkategori 1

Giver det mening? Så kan du altid give "Underkategori 1" det navn du gerne vil findes på, og sørge for at dette står forreste i Title-tag, så gør du det optimalt i forhold til SEO i mine øjne.

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 03:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan jo også sagtens have en URL der hedder:

www.domæne.dk/london/gode-oplevelser-i-london, hvis det er "gode oplevelser i london" du gerne vil ranke på? Så har du stadig bibeholdt strukturen i URL'en, som ser naturlig ud, og dine brødkrummer vil også være brugbare, både i forhold til SEO, men også i forhold til besøgende der ønsker at gå ét skridt tilbage.

håber det giver mening.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:26

Thomas Løwe Hansen:

Du kan jo også sagtens have en URL der hedder:

www.domæne.dk/london/gode-oplevelser-i-london, hvis det er "gode oplevelser i london" du gerne vil ranke på? Så har du stadig bibeholdt strukturen i URL'en, som ser naturlig ud, og dine brødkrummer vil også være brugbare, både i forhold til SEO, men også i forhold til besøgende der ønsker at gå ét skridt tilbage.

håber det giver mening.

Jeg vil også mene at strukturen bør være som Thomas skriver.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)