Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forvirret med adwords priser

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Fra  Kes-Event.dk Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har rodet lidt rundt med nogle adwords kampanger, men jeg har en lidt spørgsmål..
Jeg har en hjemmeside med lidt over 200 artister der er klar til at lave noget underholdning..

1. Hvad mener i om automatisk bud?
Hvis ikke i syntes om det, hvor meget skal man så sætte det til


2. Jeg har sat et budget på 20 kr om dagen, og pt er det automatiske bud på gennemsnit på 9,95 kr, så kun 2 klik pr dag, så syntes ikke det giver meget mening,
ved godt det er været at sige hvor meget man skal lavet et budget pr dag på, men hvad er jeres mening og erfaring?

Mvh Karsten

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

1. Altid manuelt bud - du vil vel ikke have ræven til at vogte dine hønsSmile hvis du forstår.

2. Normalt siger man at en god hjemmeside skal have 100 kliks for at få en henvendelse - ergo går der 50 dage før du får en henvendelseSmile

så 2 kliks om dagen er ikke meget.

Hvis du har et lavt budget så prøv at sæt buddet så du rammer annonceplaceringerne fra 12 og ned til 5 - dermed giver du ikke så meget per klik som top 3. Det er klart at du får mindre kliks men tit er der 3-4 store annoncører der byder hinanden op og du kan dermed få flere klik ud af samme budget ved at gå efter lavere annonceplaceringer.

God arbejdslyst og god weekend.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Fra  Kes-Event.dk Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Mange tak for svaret..
Det lyder rigtigt godt, hvis jeg sætter budet på de enkelte søgeord for lavt, så kommer en tekst med den ikke bliver vist på første side, derefter står der "anslået bud for første side (feks 3,50)" så vil det vel være fint at sætte det på omkring 4 kr?

På forhånd tak

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

karsten9400:

1. Hvad mener i om automatisk bud?
Hvis ikke i syntes om det, hvor meget skal man så sætte det til


2. Jeg har sat et budget på 20 kr om dagen, og pt er det automatiske bud på gennemsnit på 9,95 kr, så kun 2 klik pr dag, så syntes ikke det giver meget mening,

Ja, automatisk bud er ikke altid optimalt. Så forsøg dig frem med manuelt bud.

Budget 20 kr. dagligt? Går ud fra vi taler om hjemmesiden http://kes-event.dk/? Du får aldrig udnyttet AdWords potentialet til denne hjemmeside med et budget på 20 kr. dagligt. Holder du dette budget niveau, vil min påstand være, at du aldrig får den store AdWords succes. 

Hvis du vil holde budgettet nede i starten, så drop alle brede søgeord. Lav derimod en unik annonce til hver artist. Så har du 200 annoncer, hvor du højst sandsynligt kan ramme en gennemsnitlig klipris på omkring 1 kr. Sæt budget til 80 kr. dagligt og jeg er sikker på, at du vil opleve en god effekt. I takt med succesen, kan du så øge dit budget og teste forskellige mere generelle og brede søgeord.

Mvh.

Johannes

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Fra  Kes-Event.dk Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johannes

De 20 kr. dagligt er ikke noget fast beløb jeg kun vil bruge, det vare lige for at se hvordan det hele virkede, så jeg ikke bare smed en masse penge i noget som jeg ikke havde styr på..
Selvfølgelig skal der dog tjenes lidt penge før meget større beløb kan komme i spil..
Super tænkt med at lave en unik annonce til hver artist, men hvis man feks. tager en komiker som Dan Andersen som jeg har på Kes-Event.dk, hvilke søge ord vil du så mene jeg kan bruge, for hvis jeg går helt indtil benet så viser den lav søgevolume, og så viser den jo intet..

mange tak

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved Dan Andersen, ville jeg starte i stil med nedenstående søgeord og en så 3-4 annoncer i rotation. Tjek søgeords data efter 7-14 dage og få tilføjet relevante negative søgeord og få tilføjet flere relevante søgeord. Kan være flere af nedenstående søgeord med fordel kan sættes på pause efter du har fået noget data.

Håber det giver mening.

"Dan Andersen"

[Dan Andersen]

"Dan Andersen guitar show"

[Dan Andersen guitar show]

Dan Andersen guitar show

"Dan Andersen guitarshow"

[Dan Andersen guitarshow]

Dan Andersen guitarshow

Dan Andersen Stand-up

"Dan Andersen Stand-up"

[Dan Andersen Stand-up]

Komiker Dan Andersen

"Komiker Dan Andersen"

[Komiker Dan Andersen]


Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Fra  Kes-Event.dk Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen..
Ved flere af søgeordene står der:

"Under bud for første side
Anslået bud for første side:6,25 kr"

Andre helt op til 9 kr..
Hvordan kan dette være når der kun er et andet sponsor på forsiden?

Hvor meget vil du så mene jeg skal sætte maks prisen til, til et søgeord der skriver ovenstående

Igen mange tak for din tid og hjælp

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Sæt max cpc til 1,5 kr. Hvis det er under aktiverings krav på nogle søgeord, så byd de enkelte op, til at de bliver aktiveret. Selvom du byder 9 kr., så vil den faktiske pris være langt under. Google har nogle vildt høje krav og anbefalinger - 9 ud af 10 gange ende man langt under disse krav/ anbefalinger.

Så skyder på, at en kampagne for Dan Andersen burde have en CPC på max 2 kr.

Ser du har en annonce online nu med Dan Andersen - der er en slåfejl (direkte). Ellers så en ok annonce du har, men du kunne måske nævne Dan Andersen endnu engang - eventuelt under synlig URL.

Der er ligeledes søgninger på Dan Andersen Guitarshow - så disse søgeord kunne isoleres og have deres egen annonce, hvor Guitarshow nævnes. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)