Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det bondefangeri?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er medlem af forummet der hedder www.vi-kvinder.dk  
Her så jeg et indlæg en dag, der lød således:
Er din hjemmeside synlig? Prøv www.webtest.dk og se hvor synlig din hjemmeside er.
Det prøvede jeg, men fandt ud af, at sitet ikke virkede optimalt, da jeg sammenlignede med mine egne statestikker.

Dagen efter bliver jeg ringet op, af en herre, som sagde han kunne se, at jeg havde været inde og prøve testen. Han påstod at han kunne se at mit site ikke havde en optimal søgoptimereing osv. Da jeg fortalte ham, at jeg kunne ud fra mine egne statestikker se, at de tal han slyngede ud var forkerte, trak han lidt i land og begyndte en sælgertale med at jeg kunne få bedere søgeoptimering osv., osv. Jeg stoppede ham og sagde jeg ikke var interesseret.
Min reation var selvfølgelig irritation, da jeg ikke ønsker opringninger af den slags. (Er for øvrigt på Robinsonlisten, så hans opringning var ulovlig). Føler mig også krænket, da min annonymitet på nettet er brudt i forbindelse med websitet og testen.
Har siden undersøgt, at det er et firma, der hedder Internet Danmark ApS der har sitet.

Efterfølgene skriver jeg et indlæg på vi-kvinder.dk , hvor jeg advarer andre imod sitet og spørg til, om hende der har anbefalet det, står bag? Hun skriver, at hun har fået adressen af en, altså ikke et helt klart svar.
Uden at det her så skal blive en føljeton får jeg derefter en email fra administratoren/ejeren af forumet vi-kvinder.dk, som skriver " lidt trist at du i mellem linierne antyder at et andet medlem ligefrem havde "ond hensigt" med sit opslag". Vi har så lidt forskellige opfattelse af min formulering, da jeg undres og stiller et spørgsmål, imens hun opfatter det som en idirekte beskyldning.

Nå, men jeg er jo selvfølgelig nysgerrig efter, at høre jeres mening gennerelt og på følgende

Er der nogen af jer der kender til www.webtest.dk og hvem er Internet Danmark ApS og dere renome?

Kan det kan opfattes som censur når administratoren/ejeren af forumet www.vi-kvinder.dk skriver en personlig email til mig på den måde?

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:38

Nu prøvet jeg lige deres test, og man indtaster jo intet sted sine oplysninger, udover at man kan skrive et tilfældigt domænenavn? Eller kigger jeg det forkerte sted.

Nu prøvede jeg for sjov skyld at teste amino på nogle søgeord jeg ved de ligger højt på, som f.eks. iværksætter - Deres orakel maskine kom frem til følgende resultat........ Synlighedsgrad: 0%

Ikke videre en særlig troværdig testmaskine i mine øjne.

Hvis de på baggrund at at man indtaster et domæne i deres testmaskine ringer folk op, så synes jeg egentlig det er noget svineri, jeg kunne jo ligeså godt have testet 10 andre domæner som jeg slet ikke ejer.

Hulahoppigen:
Kan det kan opfattes som censur når administratoren/ejeren af forumet www.vi-kvinder.dk skriver en personlig email til mig på den måde?

Nej det vil jeg ikke mene, vi-kvinder forsøger vel bare at holde styr på deres forum, og tackle situationer inden de går over gevind, jeg synes det er helt okay at de skriver til dig og fortæller om deres oplevelse af sagen, det havde været censur hvis dit indlæg var blevet slettet.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 21:22

Det jeg gjorde på sitet, var at indtaste mit domænenavn, lige som du har prøvet med andre domænenavne. Jeg gik 3 stadier ind og da sitet så viste en salgsoversigt over de ord jeg havde indtastet, blev jeg skuffet over testen, for den viste ikke det jeg havde forventet af den. Derfor droppede jeg ud af den, på det stadie.
Næste dag ringede før omtalte herre så, og sagde han havde kunne se, at jeg havde været inde og teste mit site på deres test. På intet tidspunkt har jeg bedt om at blive kontakt. Derfor må han have undersøgt min indtastning og sporet mit site og derefter telefonnummer hvorefter han at have grebet tlf. og kontaktet mig. Det er det jeg syntes er frækt gjort og en tvivlsom markedesføringsmetode.
For sjovt skyld har jeg lige prøvet testen igen, denne gang med dr.dk adressen og jeg fik samme resultat som dig på ordene: tv, radio, nyheder, vejeret og aktuelt. Synlighedsgrad blev: 0%, hvilket er meget usansynligt. Så om ikke andet kan man konstatere at testen er ubruglig og det hele er et salgstrick. Men det at de så bruger metoden, med så at ringe folk op som har tastet deres domænenavn ind, kan virkelig få mig op af stolen og det var det der fik mig til at advarer andre på vi-kvinder.

Ang. vi.kvinder kan jeg godt se, hvad du mener. Det undre mig bare, at hun skriver personligt til mig, frem for at skrive, hvor debatten finder sted. Jeg kan godt få en fornemmelse af, at få mundkurv på og en begrænset ytringfrihed, når det foregår på den måde. Men måske det er det nemmeste for hende, at hun ikke stiller sig til offentlig skue eller måske der er en anden grund jeg ikke lige har tænkt på...

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 21:31

Hulahoppigen:
Ang. vi.kvinder kan jeg godt se, hvad du mener. Det undre mig bare, at hun skriver personligt til mig, frem for at skrive, hvor debatten finder sted. Jeg kan godt få en fornemmelse af, at få mundkurv på og en begrænset ytringfrihed, når det foregår på den måde. Men måske det er det nemmeste for hende, at hun ikke stiller sig til offentlig skue eller måske der er en anden grund jeg ikke lige har tænkt på...

Der findes mange forskellige slags mennesker på et fora som vi-kvinder, eller amino for den sags skyld. For ikke at tage det som en offentlig debat, hvor alle mulige andre begynder at blande sig har hun sikkert bare skrevet til dig i privaten for lige at gøre dig opmærksom på det.

Hulahoppigen:
Det jeg gjorde på sitet, var at indtaste mit domænenavn, lige som du har prøvet med andre domænenavne. Jeg gik 3 stadier ind og da sitet så viste en salgsoversigt over de ord jeg havde indtastet, blev jeg skuffet over testen, for den viste ikke det jeg havde forventet af den. Derfor droppede jeg ud af den, på det stadie.
Næste dag ringede før omtalte herre så, og sagde han havde kunne se, at jeg havde været inde og teste mit site på deres test. På intet tidspunkt har jeg bedt om at blive kontakt. Derfor må han have undersøgt min indtastning og sporet mit site og derefter telefonnummer hvorefter han at have grebet tlf. og kontaktet mig. Det er det jeg syntes er frækt gjort og en tvivlsom markedesføringsmetode.
For sjovt skyld har jeg lige prøvet testen igen, denne gang med dr.dk adressen og jeg fik samme resultat som dig på ordene: tv, radio, nyheder, vejeret og aktuelt. Synlighedsgrad blev: 0%, hvilket er meget usansynligt. Så om ikke andet kan man konstatere at testen er ubruglig og det hele er et salgstrick. Men det at de så bruger metoden, med så at ringe folk op som har tastet deres domænenavn ind, kan virkelig få mig op af stolen og det var det der fik mig til at advarer andre på vi-kvinder.

Jeg tror ikke der er noget ulovligt i det, udover det at du står på robinson listen, men er helt enig, en underlig måde at forsøge at hive kunder ind i folden.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 21:39

Tak for dine svar Martin, som er meget gode og brugbar. :o)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 21:46

Hulahoppigen:

Tak for dine svar Martin, som er meget gode og brugbar. :o)

Det var skam så lidt :) Nu har jeg givet deres sælgere lidt at lave - hvis de da vælger at ringe rundt til de domæner jeg har testet hos dem, som sjovt nok alle fik en synlighedsgrad af 0.
Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 21:56

Ser det for mig, med sved på panden (altså sælgeren). Ha, ha.

De skulle heller bruge deres energi på, at få et test som var brugbar og som passede og vækkede troværdighed. Måske kunderne så kom af sig selv og sælgeren sparede opringningerne.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 22:30

Hvis du mener at henvendelsen fra vi-kvinder var uberrettiget, så gør dem opmærksom på det. Og henvis dem da til denne debat, der er endt med samme resultat som du selv: testen er i bedste fald ubrugelig og at den bruges til at fange kunder ind er i bedste fald umoralsk - under alle omstændigheder ikke en god baggrund for et videre samarbejde. Det må da være relevant at informere andre om!

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 23:12

Det er svært at afgøre, om ejeren/administratoren på vi-kvinder forummets reaktion og kritik, er berettiget eller ej, når man selv er involveret. Men jeg sidder godt nok, med en underlig  følelse af, om der foregår noget bag kulisserne, som jeg ikke har kenskab til. Det kan være hun har modtaget en klage, eller måske er der et samarbejde på en eller anden måde med det websted-test site, enten fra medlemmet side eller noget helt tredje. Uden at jeg skal komme til at lyde for paranoid undre jeg mig over, at hun beskylder mig for en dårlig tone og ikke selv forholder sig kritisk til hvad det er folk prøver at sælge via forummet. Var det mig der kørte et sådan forum, ville jeg da specielt holde øje med plattenslager, isteden for at dysse en debat ned, så tonen er pæn og dresseret, frem for sandheden. Uanset om en debat er posetiv eller negativ, må sandhedden da være målet og så slem var min formulering altså heller ikke. Min opfattelse er, at glansbilleder høre til i et glansbilledalbum, men det ser ud til, at hun priotere andereledes. Jeg kan sagtens formulere mig mere afdæmpet, hvilket sikkert også er formålet med hende email, men undre mig, det gør jeg.

Ideen med at henvise til Amino tråden her er god, selv om jeg risikere, at de bliver endnu mere stjernetosset på mig, fordi jeg har offenliggjort det skete. Men interesant vil det være at se, hvad der så sker.

Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:16

Kære Hulahoppige

Du kan læse meget mere om Internet Danmark på www.internet.dk.

Det er beklageligt at du føler dig krænket på flere måder og af flere portaludbyderer i anledning af din fremfærd. Men måske kan du undgå alle disse internetstrabasser ved at undgår at teste din hjemmeside og udmelde dig fra diverse fora.

Medmindre at du ser det interessante i hvad der sker. Så må dine tiltag jo betegnes som - aktion medføre reaktion.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)