Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer ved NETS

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 50
Fra  AMHT Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er 

Er der nogle af jer der har problemer med at komme igennem hos NETS. Har netop modtaget en mail hvor i der står nogle små ting der skal sendes dokumentation om, samt nogle små rettelser i handelsbetingelserne. Det største problem er at de kræver en sikkerhed på 100.000 kr. Det er jo helt vanvittigt.

Jeg er studerende og er ved at få en virksomhed op at køre og har lånt penge i banken for at få det op at stå. Nu kræver de en sikkerhed på 100.000 kr. hvilke iværksættere har 100.000 at stille i sikkerhed? Jeg er virkeligt rystet.

Er der nogle derude der kan komme med nogle erfaringer omkring dette?

Mvh.

Carsten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:50

lyder som stor garanti, ofte rækker 25-50.000 men det er ganske branche afhængigt, visse giver større risici og visse har større enkelt salg, men vist lyder det højt. Har du prøvet at forhandle, beskrive din shop osv og se om du kan komme væsentligt ned?

Selve det med garanti og nets er helt almindeligt, da de jo skal dække dine kunder og tilbagebetale hvis du selv svigter - det er bare svingende krav

Har du checket hvad banken siger til at stille en garanti mod en provision (ikke at de normalt er ret vilde med at stille garanti for garantier) - eller om du skal hitte andre betaling og indløsnings muligheder

Venlig hilsen John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 14:58

Tror desværre ikke at NETS er til at hugge eller stikke i. Garantien er branchebetonet, og sættes vist ud fra hvor attraktive dine produkter er for svindlere.

Selvom vi havde flere sites, og en pæn samlet omsætning, så krævede NETS også 100.000 i garanti for at åbne op for en ny shop under samme CVR-nummer. Derudover krævede de aktivering af 3D-secure. Krav om 3D-secure tror jeg er nyt, og skal nok ses i lyset af den stigende svindel på nettet.

Håber reelt at en lignende ordning implementeres for Dankort, så danskerne bliver vænnet til at bruge et ekstra lags verificering når de handler på nettet.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:09

Gad vide om garantien også er så stor hvis man kan nøjes med Dankort hos dem?

I så fald er swedbank nok flinke til at håndtere dine øvrige kort.

Jeg har selv været på Paypal nogle år fordi PBS ville have 75.000 i garanti.

Jeg fik dog en aftale her for nyligt, kun på Dankort - uden at stille garanti.

Jeg har dog også kunnet vise et "fornuftigt" 3. års regnskab for mit selskab hvor de kan se at jeg er stabil nok, måske har det spillet ind. Men jeg søgte heller ikke internationale kort hos dem denne gang.

Fra Odense
Tilmeldt 29. Aug 12
Fra  AMHT Skrevet kl. 15:27

Hej John.

Tak for dit svar. Jeg er stadig i chok. Jeg vil prøve at beskrive min shop noget nærmere, men helt ærligt en garanti på 100.000 kr. Man betaler et årligt gebyr + transaktion. Det er den risiko de har ude at flyve. Jeg har da ingen planer om at snyde mine kunder, det ville da være at feje benene væk under mig selv. Hvis jeg ikke har noget salg, jamen så lukker min forretning og så må jeg betale de skyldnere jeg har de kreditere inkl. nets der måtte være. 

Jeg synes det er grotesk. de kvæler jo alt initiativ, de må da også have en interesse i at få virksomheder op at køre?

Carsten

Fra Odense
Tilmeldt 29. Aug 12
Fra  AMHT Skrevet kl. 15:30

Hej Alle.

Tak for jeres hurtige svar. Min plan b, var også at kontakte swedbank for så kun at få de internationale kort på siden, De fleste dankort har jo visa. Så må jeg jo æde den ekstra udgift der ligger på gebyrsiden ved dem. Det må jo blive det alternativ der er. Hvordan fungere det med Paypal, skal kunden have paypal konto også for at handle eller?

Carsten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:09

garantien - der som nævnt er høj - er jo fordi der sker megen svindel med kreditkort desværre og nets står for at sikre tilbagebetaling til kunder der har betalt med de kort, også hvis du ikke leverer - Du kan ha fået betaling for en Rolls Royce men fremsende nogen kunden ikke vil acceptere og smider retur efter 14 dages reglen. Er du så borte eller fallit - så hænger NETS på den, så vist har de risiko.
Enig i et ekstra lag sikkerhed burde være til at vende sig til for alle og kunne det nedbringe svindlen kunne det også nedbringe garantien

Se om du kan leve uden NETS og brug andre indløsningsaftaler indtil du har evt økonomi til at stille garantien - måske til den tid via en bankgaranti

Venlig hilsen John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 29. Aug 12
Fra  AMHT Skrevet kl. 17:26

Hej John. Tak for svaret. Jeg vil forsøge at møde NETS med mine argumenter, men det er jo nok tabt, som jeg kan høre.

Jeg vil derfor prøve at kontakte Swedbank, som jeg umiddelbart kan se er det eneste brugbare alternativ. ak ja! Det er da godt nok utroligt at det skal være så besværligt at starte en forretning op, Det er op af bakke, men det kommer man jo bekendt også bedst i form af.

Tak for hjælpen! Jeg vil kæmpe videre!

Carsten

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 09:24

Hej Carsten

Der er flere andre alternativer til Swedbank, når det gælder de internationale betalingskort, men hvem du kan vælge, kommer selvfølgelig an på, hvilken betalingsgateway du bruger. Handelsbanken eller Valitor er gode muligheder, hvis du bruger ePay. 

Du skal dog være opmærksom på, at du ikke kan tage imod Visa/Dankort med Handelsbanken eller Valitor - det kan du til gengæld med Swedbank.

Hvis det rene Dankort er et krav for dig, så kommer du ikke uden om Nets, så du skal nok finde ud af, hvad dit behov er.

Fra Odense
Tilmeldt 29. Aug 12
Fra  AMHT Skrevet kl. 17:07

De fleste kort der udstedes i dag har jo begge dele (ViSA/dankort), så den margin der ligger i det i forhold til min målgruppe, kan jeg sagtens leve med. Jeg har styr på behovet, og for mig gør det intet om det er udenlandske kort eller om det er dankort. så længe det bare kan tage visadankort, så de to muligheder du nævner er nok ikke relevante for mig. 

Carsten

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)