Hej Amino Jeg er en enkeltmandsvirksomhed, som har brug for hjælp. Jeg er ved at forsøge og starte en mindre virksomhed op, hvor jeg vil reparere iPhone skærme. Jeg vil dog gerne høre om jeg kan fraskrive mig ansvaret for kundernes iPhones i denne form for virksomhed? Er det muligt eller er der andre løsninger? Jeg har ingen tanker om at jeg vil skabe denne virksomhed, hvis ikke jeg kan slippe af med ansvaret for de iPhones jeg reparerer, da jeg ikke har råd til at stå inde for fejl under reparationen. Mvh. Frederik |
Hej
Du skal som udgangspunkt give 3 mdrs garanti på din reparation og derudover må du selvfølgelig ikke skade kundens produkt. Så kommer din kundes Iphone til skade, mens den er i din varetægt, så er du naturligvis forpligtet til at udbedre skaden på kundens produkt eller erstatte til et nyt, hvis du ikke kan udbedre skaden.
Så hvis du ikke er i stand til at efterleve ovenstående, så glem alt om at starte virksomheden.