Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål fra en kommende advertiser/merchant til publishers

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mit firma sælger en online internet tele-service.

Jeg overvejer at lave et 2-tier affiliate system så hvis en affiliate finder en ny affiliate så tjenes der kommission på salg som under-affiliate laver.

F.eks. kunne komissionen være 50% ved tier-1 og 10% ved tier-2.

Hvad syntes i generelt om sådan en struktur? Jeg ved godt det ligner lidt multi-level-marketing (og det er det vel også, men kun med 2 levels). Er det noget der er attraktivt? eller foretrækkes bare et 1-tier system (eller flere levels)?  Jeg vil nødigt at det ses som pyramidespil eller ulødigt, det er en seriøs forretning med salg til almindelige forbrugere. 

Er det reelt muligt at finde 'super affiliates' altså affiliates der finder og rekrutterer andre affiliates og derved tjener på deres salg? 

Endvidere, det er muligt vi selv kører eget affiliate program i stedet for at gå sammen med andre affiliate netværk (ellers muligvis ved siden af). Til det findes software som Post Affiliate Pro som jeg stærkt overvejer, vil det være populært for en publisher? eller findes der andet der er bedre?

Tak for hjælpen!

Mvh.

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 13:18

Hej,

Er der virkeligt ikke nogen affiliates/publishers der ønsker at kommentere på dette?

Mvh.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:47

Hej Max!

Jeg har ikke så meget erfaring med Amino, men faldt tilfældigt over dit spørgsmål ang. Affiliate Marketing, som jeg kender lidt bedre til ;)

Jeg synes bestemt det lyder som en god idé med din multi-tier idé - jeg benytter den selv ofte i mine kampagner. Du skal dog overveje din økonomi i opsætningen, da efter dit eksempel, ved et salg/konvertering fra din 2. generations Affiliate, har du givet 60% af din salgspris for dit salg.

Det kommer jo helt an på hvad din fortjeneste er, og om det kan løbe rundt for dig.

Jeg benytter selv Post Affiliate Pro, og er rigtig godt tilfreds med det - der er noget arbejde i at få det stillet ordenligt op, men værktøjet er super avanceret og effektivt når det spiller.

Håber du kunne bruge inputtet.

Jesper.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1761
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:33

Multi-tiers er ikke fantastisk udbredt i Danmark og derfor er der ikke så mange publishers, der gør noget ud af den del.

Jeg vil ikke tro du opnår kæmpe succes ved at køre dit eget system. Folk finder dig ikke af sig selv, de er vandt til affiliatenetværk.

-og dog, hvis du har et monster af et website a la wupti, så vil det rygtes forholdsvist hurtigt.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)