Jeg har i længere tid spekuleret på at starte en virksomhed der primært går ud på at hjælpe små og mellemstore virksomheder med indkøb af fysiske vare mesti asien men også i europa og USA om nødvendigt. Ideen kom enligt fra mine forældre der er ved at udvide deres teltudlejning med en hjemmeside der skal sælge fest tilbehør, det er alt fra duge og starinlys til serpentinere og andet pynt til festen. De kontaktede herved en dansk grossist og købte for ca. 30.000 her. jeg vil kunne have gjort det til 10-12000Kr. altså er min ambition at fjerne mellemhandlerledet (grossisten) og købe direkte fra producenten.
Grunden til at folk skulle vælge at få mig til indkøbs delen er at jeg i de fleste tilfælde vil kunne gøre deres indkøb mellem 50% og 300% billigere end ved grossisten. En anden grund er at mange virksomheder har i sinde at handle i Asien og europa men har absolut ingen erfaring med udlandshandel og lader derfor være.
Vil det være muligt at starte en sådan virksomhed op, er der marked for det og hvad tænker i?
Vil det være muligt at starte en sådan virksomhed op, er der marked for det og hvad tænker i?
Ja, det er muligt at lave sådan en virksomhed og ja der er et marked for det. Der er dog ikke noget nyt i det. Der er masser af folk som beskæftiger sig med den form for service. Kast dig bare ud i det, der er værre måder at bruge sin tid på - om ikke andet bliver du i hvert fald klogere på hvordan verden hænger sammen :-)
spændende ide.. Som allerede er nævnt er der ikke så meget nyt i den og derfor bliver det nok svært på lang sigt. Det eneste du kæmper på ar prisen og det kræver en god bankrådgiver for kampen kan blive hård. I den sidste ende er du jo selv en grossist, bare billiger.