Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spirende interesse for iværksætteri, men hvor er der god potentiale?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har gennem en årrække haft en spirende lyst til at blive iværksætter, gerne inden for et produkt, der relatere sig til sundhedsområdet, da jeg er uddannet fysioterapeut og forestiller mig at det er nemmere at sælge et produkt, som du rent faktisk selv ser et potentiale i.

Jeg er dog bevidst omkring, at markedet kan være for lille inden for denne niche (fysioterapeutiske produkter), og er derfor åben over for idéer omkring andet materiel som I erfarer, der kan være et marked i; også selvom det ikke er inden for sundhedsområdet.

Spørgsmål:

1. Hvad er der et marked for af produkter (både i og uden for sundhedsområdet)

2. Hvad bør mit fokusområde være som ny iværkætter

3. Hvad er jeres bedste erfaring ift. at sælge sine varer (webshops? ringe rundt? linke via facebook? ...)

4. Hvilken side vurderer I at være bedst ift. opbygning af sin webshop (pris, mulighed for flot design ...)

Håber at få lidt hjælp til en endnu ikke startet, men forhåbentlig kommende, iværksætter

Mvh. Simon

Fra Tommerup
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Danish Outdoor ApS Skrevet kl. 20:35

Hej Simon

Umiddelbart ser det ud som om, der allerede er nogle seriøse virksomheder indenfor noget af det som jeg tror du vil satse på (f.ex. www.procare.dk. ) og det vil nok ikke være en specielt god ide at gå i deres fodspor.

Husk Google is your friend - søg på nye spændende produkter rundt i verden, find frem til nye spændende leverandører, der har et produkt eller et helt produktsortiment, som matcher det du selv har fokus på som fysioterapeut. Find ud af hvilke fag-messer der findes rundt i Europa og måske i USA indenfor området og besøg et par stykker af dem. Hav altid for øje om du kan beskytte din forretning med leverandøraftaler/agenturer. 

Hvis du vil sælge til andre forhandlere kan du "nøjes med" at lave en produkt-præsentations-side.

Hvis du vil sælge direkte til fysioterapeuter, idrætsfolk (og private) skal du gå efter en webshop, da det er en billig måde at komme ud til mange på. Du kan supplere online markedsføring med pressemeddelelser (f.ex. via presswire.dk) og evt. et par annoncer i relevante fagblade for at introducere dine nye fantastiske produkter.  

Hvis du kan blive kendt som en kapacitet indenfor en bestemt gren af fysio-terapien som hænger sammen med de nye produkter du finder, kan du måske holde kurser for andre fysioterapeuter - det kunne måske også være en rigtig god vej at gå.

Jeg synes at jeg kan læse mellem linierne, at du ikke er online-nørd og hvis du vil igang med webshop, vil jeg anbefale dig at kigge på standard shop systemer som f.eks. Dandomains webshop, for at du kan bevare fokus på udviklingen af forretningen. 

Når du stille og roligt bliver kendt som en leverandør med spændende nyheder indenfor din fysio-niche kan du udvide med produkter som nogen af de andre har, for øge omsætningen. 

og så et sidste råd: vær ikke bange for at fortælle om dine idéer vidt og bredt - det vil kun med til at forme både dine idéer og din identitet som iværksætter.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 172
Fra  Cardfever Skrevet kl. 20:49

Velkommen til, 

Den bedste måde at håndtere iværksætteri på er efter min mening at springe ud i det og få noget erfaring. Så får du nemlig noget ud af alt den tid man går og spekulerer over "den store idé".

Så find netop det du brænder for, og prøv det af! Det værste der kan ske er du bliver klogere :-)

Knæk og bræk ;-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)