Jeg har i samarbejde med en partner i international marketing fået en potent idé for markedsføring af et nyt tøjmærke. Vi kiggede på hinanden da vi havde rejst os fra gulvet over den sindsygt geniale plan, og var straks enige om at det værste i hele planen var den del med at få designet/produceret tøjet. Senere også distributionen.
Så vi drømmer om at finde nogen derude som er lige præcis i en fase, hvor vi kan nå at indgå samarbejde om lanceringen og markedsføringen. Det vil klart være at foretrække, hvis tøjets navn/mærke kan nå at blive ændret. Markedsføringsstrategien er forholdsvis afhængig af at tøjets brand matcher princippet for markedsføringen (mere om det senere).
Target er de unge og vilde - streetwear er derfor oplagt. Så har du gjort de indledende manøvrer - måske i Asien. Du skal lige til at sende dit logo og bestillingslister hættetrøjer og tees.. måske sko?.. Så hold your horses og send en besked til mig.
Hvis man allerede er nået så langt, til at bestille sine varer, er man nok lidt for langt i processen - til at ville stoppe op, for et ukendt produkt! Når man er så langt har man ikke tid til at kigge tilbage...
Hvorfor kan I ikke selv producere tøjet? Hvorfor tror I ikke nok på jeres produkt? Hvis man ikke selv tror på sit produkt, hvorfor skal andre så?
Godt du spørger - for jeg troede alle kunne se vores ekspertise ligger i markedsføring, og ikke i iværksæt af tøjlinier. Både du og jeg kan bestille t-shirts og hættetrøjer med tryk.. Det er ikke den type tøj jeg snakker om.
Det er mit håb, at der findes en ildsjæl eller et hold af dem. Som brænder for at få deres designs ud.. som en lille detalje vil det være super for markedsføringen, hvis designeren er villig til at skifte navnet i nakken af tøjet... fra sit (eksempelvis) efternavn til det navn vi redegør for hvorfor er så vigtigt i markedsføringsstrategien.
Faktisk kan det sagtens kombineres... Så hvis man prøver at banke NickN Design op, og allerede føler man har arbejdet hårdt for at føre det navn frem, så er det et tillæg af lægge sig ind under noget som kunne blive en platform for markedsføring af flere parallelle designs. Men det kræver at tøjet er mærket med tillægsbrandet - f.eks i nakken.. Dvs NickN Design is a part of ... xxxxx
Hvis man som designerspire har besluttet sig for sine styles, og har knyttet kontakter til systuer i udlandet, er jeg af den (måske naive) opfattelse, at det er en mindre manøvre, at bede om at kalde tøjlinjen for X i stedet for Y på den lille snip der sys ind i tøjet enten i nakken eller andetsteds. Vi kan godt blive enige om at en containerfuld af trøjer med et dødninghovede på maven ikke bremses så snildt for at ændre dødningehovedet på maven til noget andet....
Jeg har også en idé ;-) - og jeg kan designe, hurtigt, og præcist - målrettet en given kundegruppe - og producere.. Send mig et telefonnummer jeg kan ringe til på just.ice (snabela) tdcadsl.dk - eller send en blot en mail, så sender jeg mit nummer retur.. Mkh. Maria