Hej Amino! Jeg har gået med tanken på om jeg kan starte et firma for at kunne købe reservedele til mig selv og kunne trække momsen fra. sagen er at jeg kører gokart, uden for mit fuldtids arbejde selvfølgelig . Kan man starte et firma, hvor jeg selv smider penge i det for at kunne købe reservedele til karten og trække momsen fra. (Bruger ret mange penge på det :-) ) Kan dette lade sig gøre på nogen måde? |
Nej - det er jo ikke et firma og du har jo ikke en forretning med videresalg. Ellers ville vi alle ha et firma og trække momsen fra alle vores indkøb af mad og ting vi brugeriCERAID:Hej Amino!
Jeg har gået med tanken på om jeg kan starte et firma for at kunne købe reservedele til mig selv og kunne trække momsen fra.
sagen er at jeg kører gokart, uden for mit fuldtids arbejde selvfølgelig .
Kan man starte et firma, hvor jeg selv smider penge i det for at kunne købe reservedele til karten og trække momsen fra. (Bruger ret mange penge på det :-) )
Kan dette lade sig gøre på nogen måde?
HVIS du har indtægter på din gokart kørsel, så kan du trække de rene udgifter som alene relaterer til indtægterne fra, og i så fald skal du jo betale moms af alle dine indtægter for at kunne trække momsen fra - og fiduser ville være væk så NEJ
vh