Hej Jeg har brug for noget rådgivning, hjælp eller gode råd til hvordan jeg skal sætte SEO op omkring min ONE PAGE WEBSITE, som kan ses på www.genber.dk Har aldrig været så meget inde indefor SEO og hvordan man skal sætte det op mm. Håber nogle kloge hoveder kan hjælpe mig. MVh Tarik |
One-pagere og SEO går ikke altid hånd i hånd. Mest af alt fordi at tekstmængen som regel er begrænset, kombineret med at man prøver at vise forskellige produkter, kontaktdata osv. frem, hvorved at relevansen for de enkelte søgeord ikke bliver så høj.
Tænker man sig dog godt om inden man strukturerer sin side, kan man godt ende op med en noglelunde acceptabel løsning. Først skal man selvfølgelig være sindsyg skarp til sin søgeordsanalyse. Herefter skal man sørge for at hvert søgeord har sit eget "afsnit" på siden, med et dertilhørende html anker, således at du kan henvise til et helt bestemt område på siden, når du laver din linkbuilding. Designet skal desuden tage højde for at tekst er nødvendigt - så 25 ord til hvert søgeord er ikke nok. Herefter må man påregne at der skal ligges en ekstra indsats ift. linkbuilding, end det ville have været tilfældet for en traditionel hjemmeside.
Som fagmand ville jeg dog aldrig selv benytte udelukkende én enkelt underside på min hjemmeside. Jeg ville som minimum oprette en række landingpages, samt evt. lave en 2-3 "lange" undersider til mine primære søgeord, som visuelt ville se ud som en one-pager (med undermenustruktur med ankere osv.)
- Emil