Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimering til den allerbedste madblog

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blogger på www.louiogbearnaisen.dk og studerer ernæring og sundhed med speciale i ledelse, fødevarer og innovation, hvilket jeg er færdig med om 1 år . Med udgangspunkt i blog og uddannelse har jeg opstartet konsulentfirma, som efter endt uddannelse skal blive min fremtid og det kører ganske udmærket allerede. 

Og så til det væsentlige. Jeg går med en hel del tanker om bloggen og hvordan den kan give optimereres, øge indtjening, læsertal og simpelthen blive en endnu bedre blog og springbræt for min fremtid.
Det er ikke altid nemt, at se skoven for bare træer og jeg er simpelten kørt lidt blind i bloggen efter nogle år og et vil være perfekt med nogle friske øjne på det hele. 

Så kritik, feedback tips og tricks modtages med kyshånd. 

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 13:40

fin blog, skimmede den kort og massere af god content - men de ting jeg lige kom i tanke om kunne være.

- Video indlæg, lav maden og vis den frem , det behøver ikke være super teknisk, bare se på Martin når han sidder i sin fine bil :)

- Find en familie, eller personer der har behov for at få sat fokus på deres ernæring. Lav en god historie over dem og vis derigennem dine evner om hvad du professionelt kan gøre for en familie eller en person.

- lav konkurrencer for dine læsere,tilbyd dine services som præmier osv.

- Få gæste bloggerer ind, skriv til en kendt der er vild med mad "christianes ynglings hjemmelavet kage"  

Der kan hurtigt komme mange flere ideer - det er bare med at brainstorme :)

Mvh

Henrik

Fra Hobro
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:57

Rigtig fin blog med masser af godt indhold.

Jeg tænker umiddelbart, at du kunne forbedre den ved at:

- Genbruge ældre indhold i ny indpakning og gøre det sæsonaktuelt - f.eks. samle dine efterårsfavoritter og smide på dem forsiden eller i sidebaren. Eller juleklassikerne, eller dine bedste tips til SU-venlige indkøb, eller hvad du nu kan finde på.

- Gæsteblogge på andre madblogs, og herigennem udvide dit publikum og trække værdifulde links fra sider med høj pagerank.

- Overveje selv at kontakte mulige annoncører - i hvert fald til bannerannoncerne. Jeg synes, det er lidt synd, at der bliver vist annoncer for jobportaler og hulmursisolering på en madblog. Dels forbi, de skæmmer dit design, dels tror jeg, brugerne vil opleve en mere sammenhængende kommunikation, hvis annoncerne relaterer sig til indholdet. Jeg tror også, du vil kunne tjene flere penge på denne form for annoncer.

- Opsøge muligheder for at samarbejde med relevante virksomheder i køkkenudstyrs-, fødevare- eller magasinbranchen (eller Diabetesforeningen?). Kunne du f.eks. levere opskrifter til en samarbejdspartner? mod at de omtaler dit site og linker til dig, selvfølgelig. (Hvis du gør det, så levér unikt indhold - hvis det er identisk med indhold på din blog, risikerer du duplicate content, og det er noget skidt for din SEO).

De bedste hilsner
Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)