Startdatoen for moms er datoen for fx første indkøb eller fakturering - altså den dag du vil momsregistreres fra. Det vil også være den dato der vil stå som startdato for dit CVR-nr.
Hvis konsulenterne er ansat af dig, skal du registreres som arbejdsgiver (rubrik 12 på blanketten). Hvis konsulenterne er medejere af virksomheden skal virksomheden omregistreres til et I/S. Det betyder du skal lukke enkeltmandsvirksomheden og I sammen skal registrere et I/S istedet.
Kan godt være det er mig der er dum. Men på nuværende tidspunkt kan jeg ik lige se hvornår første indkøb eller fakturering bliver. Det aner jeg af gode grunde ik noget om eftersom det er en servecevirksomhed, og jeg først vil blive kontaktet når der er brug for mig.
men skal jeg så bare sige at jeg fx starter om 1 måned. og så skrive den dato på? eller hvad?
Du bestemmer selv hvilken dato du skriver på. Du er ikke bundet af, at denne dato er præcis den dag du fortager indkøb eller fakturerer, du skal blot huske at indberette moms til SKAT - også selvom denne måtte være nul.