Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkring registrering af virksomhed

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joans

Startdatoen for moms er datoen for fx første indkøb eller fakturering - altså den dag du vil momsregistreres fra. Det vil også være den dato der vil stå som startdato for dit CVR-nr.

Hvis konsulenterne er ansat af dig, skal du registreres som arbejdsgiver (rubrik 12 på blanketten). Hvis konsulenterne er medejere af virksomheden skal virksomheden omregistreres til et I/S. Det betyder du skal lukke enkeltmandsvirksomheden og I sammen skal registrere et I/S istedet.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 11:40

rottigan:

Så er jeg så lige nødt til at spørge hvad et I/S er.

Jeg er meget ny i det her så tag ikke for givet jeg kender til noget som helst :-)

Hej og velkommen til. Må jeg anbefale www.virk.dk hvor du kan finde mange nyttige oplysninger og svar på en masse relevante spørgsmål.

Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:42

Hej igen.

Kan godt være det er mig der er dum. Men på nuværende tidspunkt kan jeg ik lige se hvornår første indkøb eller fakturering bliver. Det aner jeg af gode grunde ik noget om eftersom det er en servecevirksomhed, og jeg først vil blive kontaktet når der er brug for mig.

men skal jeg så bare sige at jeg fx starter om 1 måned. og så skrive den dato på? eller hvad?

/Jonas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11

Du bestemmer selv hvilken dato du skriver på. Du er ikke bundet af, at denne dato er præcis den dag du fortager indkøb eller fakturerer, du skal blot huske at indberette moms til SKAT - også selvom denne måtte være nul.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)