Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for privat hjemmekontor

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg arbejder som freelance sælger for en større dansk virksomhed. Jeg har ingen fast arbejdsplads ifølge min kontrakt - har blot fri telefon, internet og en computer stillet til rådighed, som jeg skal bruge i mit arbejde som sælger.

Jeg har indrettet et arbejdsværelse i mit hus, som er lejebolig, hvor jeg altid udfører mit arbejde fra.

Forleden nævnte en god ven for mig, at jeg muligvis kunne få noget skattefradrag for dette arbejdsværelse, da det eneste jeg bruger det til er at arbejde ud fra.

Er der nogen af jer der kan oplyse mig nærmere om dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46680
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal som udgangspunkt lige overveje om skat kunne vove den påstand at du ikke er freelance, men ansat og burde ha A-skat hvis du er freelance for det ene selskab og det tilmed stiller fri telefon og computer til rådighed. Det tror jeg der er meget stor fra for, for hvor ligger det selvstændige og risikoen?

Nå bortset fra det, så ere det givet vanskeligere at få fradrag for hjemmearbejde hvis man ikke er egentlig selvstændig men omvendt, hvis du anerkendes som det og kun bruger og kun i princip KAN bruge lokalet til arbejde, så kan der være fradrag. Generelt var det bedst hvis lokalet havde egen indgang men i alle fald at de ligger så man aldrig ellers skal behøve gå gennem det. Jeg synes der er risiko i forhold til at blive underkendt som freelancer hvis du er i det værelse for i princip 1 kunde og denne tilmed betaler din telefon, internet osv - så overvej men læs ellers:
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html
Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)