Hej "luskebuksen",
Det beklager jeg. Jeg tænkte at hvis du ikke havde styr på de allermest basale ting, og derudover stiller spørgsmål til import, speditør arbejde, fortoldning osv, så var det måske nemmere for dig at handle med en dansk registreret virksomhed, hvor du både kan hente varerne personligt, eller bestille dem over e-mail, stadig til rene engrospriser. Så det var nu ikke for at ødelægge din tråd, men mere et forsøg på at hjælpe idet jeg tænkte det var smartere at holde fokus på det i er bedst til: at lave negle, og ikke en masse ting som du - åbenbart - ikke ved en dyt om, og skulle til at lære regler om import, indfortoldning, lovgivning på dette område mv (som selv for en garvet bruger af systemerne nogengange kan være forvirrende)... udover risikoen for at få en sag på nakken fordi de produkter i køber over ebay måske ikke er godkendt til dansk marked, eller kunder får allergiske reaktioner eller lign fordi i blot køber det "billigste og bedste" uden at kende indholdet, eller have de fornødne godkendelser....
Anyways, som du vil - jeg er da ked af at hører at det ikke kan bruges til noget, og vil i stedet forsøge at svarer på dine spørgsmål så:
Som udgangspunkt, når du påtænker at "lave negle et par gange om ugen", så vil jeg personligt anse det som værende selvstændig virksomhed, også skal du registreres med CVR nummer. B-indkomst er beregnet til hvis du modtager nogle honorar ved siden af din normale løn, men ikke hvis du rent faktisk driver en virksomhed. Du kan jo bare nøjes med at registrere virksomheden, og lade være med at momsregistrere dig (så længe i holder jer under grænsen på dkk 50.000 ,- pr 12 mdr).
Vedr "regler med materialerne" :
Hvis du køber varerne indenfor EU, er det OK. Men du må ikke købe varer uden for EU "med videresalg for øje", uden at være cvr registreret og importørregistreret.
Hvis det er små mængder varer, og du er cvr registreret og importør registreret, så plejer fragtvirksomheder såsom UPS, DHL, TNT, FEDEX o.lign. at klarer indfortoldningsarbejdet for dig. Bemærk dog : Mange udenlandske sælgere sender varerne og angiver en lavere værdi end den faktiske værdi, og fragtføren klarer alt papirarbejde udfra den værdi som den udenlandske sælger har deklareret indholdet til - så er det dit ansvar efterfølgende at korrigere fejlene.
Er der andre spørgsmål skriver du bare, så skal jeg gøre mit bedste for at svare :-)