Hej Jeg skal arbejde med min computer nogen timer om dagen, hvor jeg ikke har internet forbindelse. Det er til hjemmesidearbejde, så det er ikke så tungt datamæssigt. Jeg står og skal have en ny telefon snart, jeg har stadig ingen smartphone. Kan jeg bruge en ny smartphone som hotspot, eller virker det ikke godt nok? Jeg tænker det er dumt at købe mobilt bredbånd, hvis jeg bare kan bruge en telefon, som jeg alligevel skal have købt. Og hvor meget data skal man påregne pr. måned til sådan en type arbejde? mvh Jaks |
Ja du kan godt bruge en Smartphone som lokalt hotspot - dvs. du bruger telefonens internet til din Pc´s internet. Men ofte er der jo mulighed for du kan få en dongle eller en ekstra chip med som du kan sætter i din PC og benytte mobilt bredbånd derigennem.
Jeg var pudsigt nok selv i telia butik i weekenden, der kan du få abonnement med 20GB data og en ekstra chip for 299kr pr måned (plus 49 for ekstra chip) så er du på 4G netværket.
Men jeg vil mene - uden jeg har set efter - at de 3-4 store teleoperatører har en mobil data løsning, som du kan kombinere med din nye tlf.