Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virtual machine på Win 8

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg har en Windows 8 pc som jeg ikke sådan lige kan slette og geninstallere, pga et program og database der ikke kan gendannes.

Har hørt at man kan installere en VM ovenpå det eksisterende styresystem. Er dog meget i tvivl om dette også kan lade sig gøre på en win 8 maskine.
I så fald hvilket software skal jeg vælge?

Hilsen Erik

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Systemkonsulent Morten Larsen Skrevet kl. 16:11

Hej

Man kan f.eks. bruge VirtualBox (gratis og open soruce), eller VMware.

Eller Hyper-V fra Microsoft: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/hyper-v-run-virtual-machines

Der er muligvis nogle indstillinger i BIOS på din PC som skal aktiveres, for at få bedre udnyttelse af virtualiseringen.

Det lyder usandsynligt, at man ikke kan tage en backup af databasen, for senere at restore den. Programmet bør også kunne geninstalleres på en anden PC. Det eneste jeg kan se skulle forhindre dette er licenser.

/Morten

Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Skrevet kl. 18:38
Tak for svaret.
Skal jeg have en installationsfil til Windows? - eller hvordan gør man det?

Firmaet til programmet er gået konkurs og der ydes ikke support længere, derfor kan jeg ikke få det geninstalleret. Bruger det ikke i drift mere, men har ind i mellem behov for at hente se data.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Systemkonsulent Morten Larsen Skrevet kl. 22:44

Hej Erik

For virtualbox, henter man installations programmet på deres hjemmeside. Til Microsoft Hyper-V er der en vejledning på deres hjemmeside.

Men nu hvor du har et system du vil bevare, og noget data også - vil jeg anbefale dig at konvertere din nuværende installation til en virtualmaskine. Så har du på den måde en backup, og mulighed for at slette og geninstallere bagefter. Nå du så vil have adgang til dine gamle data, kan du altid starte den virtuelle maskine op.

Er du ikke ferm til computere, og ikke kan gøre dette via de informationer der er på VirtualBox/VMwares hjemmeside. Så vil jeg anbefale dig at hyre en konsulent til at udfører opgaven.

/Morten

Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Skrevet kl. 10:23
Morten Larsen:

Hej Erik

For virtualbox, henter man installations programmet på deres hjemmeside. Til Microsoft Hyper-V er der en vejledning på deres hjemmeside.

Men nu hvor du har et system du vil bevare, og noget data også - vil jeg anbefale dig at konvertere din nuværende installation til en virtualmaskine. Så har du på den måde en backup, og mulighed for at slette og geninstallere bagefter. Nå du så vil have adgang til dine gamle data, kan du altid starte den virtuelle maskine op.

Er du ikke ferm til computere, og ikke kan gøre dette via de informationer der er på VirtualBox/VMwares hjemmeside. Så vil jeg anbefale dig at hyre en konsulent til at udfører opgaven.

/Morten

Det var faktisk også det jeg havde i tankerne. At beholde det jeg har på den gamle og konvertere dele af denne til en virtual machine.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)