Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trækning af penge før levering af serviceydelse

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Cookie - John Hannover:
Hvis jeg bestille maling af hytten hos IB så ville jeg forvente der ikke var trukket penge, før hytten var malet faktisk

De fleste vil tage a conto beløb løbende. Wink

jep enig selv om jeg personlig ikke forudbetaler håndværkere, på andet vis end materialer som f.eks. stilles hos mig. Dem betaler jeg generelt gerne - og så aconto når arbejdet skrider frem- ved store opgaver - men aflevere smoking til ukendt uden sikkerhed for at se den igen, og så give penge samtidigt - det lyder for mig som op ad bakke projekt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 22:20

Jo, men det vi taler om er hvorvidt det er lovligt at trække pengene med det samme, samt at gøre købet af en service bindende... Det er klart, at man som forbruger sikkert har nogle rettigheder hvis den købte service ikke bliver leveret eller er mangelfuld, men jeg tror godt man må det første.

Som sagt kan du heller ikke fortryde købet af en biografbillet.. Det er et bindende køb :)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:20

Cookie - John Hannover:
Jeg tror ideen er vanskelig og ville i alle fald aldrig både aflevere min smoking til et sådan foretagene + betale rensning længe inden jeg så renset tøj -  uden sikkerhed for at få kludene igen

Wink Er renseriet sikker på at få sine penge ???

Hvem har kreditrisikoen.? 

Det bliver mere og mere almindelig med meget korte betalingsfrister og herunder netto konto

Wink Hvorfor er inkassobranchen så stor og i vækst ???

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:26

Rasmus L. Knabe:

Jo, men det vi taler om er hvorvidt det er lovligt at trække pengene med det samme, samt at gøre købet af en service bindende... Det er klart, at man som forbruger sikkert har nogle rettigheder hvis den købte service ikke bliver leveret eller er mangelfuld, men jeg tror godt man må det første.

Som sagt kan du heller ikke fortryde købet af en biografbillet.. Det er et bindende køb :)

Wink Men de fleste "fornuftige" vil nok gerne have indsat en passus om "tilbage søgnings ret" i forbindelse med misligeholdelse fra sælger m.m. Således at handlen kan "gå om"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26

Wink Er renseriet sikker på at få sine penge ???

Hvem har kreditrisikoen.? 

nej  men de har jo kundens tøj og det giver jo en vis sikkerhed - kunden har ikke en fut - ikke engang sit tøj

Det må være meget få der afleverer dyrt tøj til rensning som så ikke vil betale rensningen for at få tøjet igen

vh John H

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:32

Cookie - John Hannover:
 men de har jo kundens tøj

Wink Du forudsætter de passer tøj sammen.

Hvad så når du udleverer nøgle til bolig eller bilen til værkstedet ???? Wink

For at et samarbejde og en udveksling/handel kan foregå, kræver det vel en vis form for tillid og empati parterne imellem ???

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:34

Cookie - John Hannover:
 men de har jo kundens tøj

Wink Du forudsætter de passer tøj sammen.

Hvad så når du udleverer nøgle til bolig eller bilen til værkstedet ???? Wink

For at et samarbejde og en udveksling/handel kan foregå, kræver det vel en vis form for tillid og empati ???

pjat - det har ikke at gøre med at passe tøj det har at gøre med man afleverer tøj som man vel er glad for - ellers sender man da ikke til rensning - og så betaler man vel rensningen for at få det igen, og ellers har renseren da tøjet som afpresning. 

Jeg betaler vel heller ikke værksted for at aflevere bil til service? Jeg betaler når jeg henter - Du må ha underlige værkstedsvaner hvis du forudbetaler og afleverer bilen IB - Big Smile 

vh John

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)