Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg lavet en stærk Adwords Kampagne?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 295
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har åbnet dørene for min webshop for knap 2 uger siden. Jeg er kommet fint fra start, og det er jeg glad for.
Nu kunne jeg godt tænke mig at forsøge mig på lidt Adwords, da jeg har hørt rigtig meget fornuftigt om det.
Jeg har startet en kampagne, men den fik i går kun 5 klik. Det er selvfølgelig ikke tilfredsstillende.
Jeg drømmer om en stærk kampagne og jeg ved at det kræver en masse tests og videreudvikling. Men jeg synes at jeg sidder i en lidt ærgerlig situation angående min webshops produkt og google Adwords. Min Webshop (iskins.dk) handler med produkter til Macbook, iPad og iPhone. Men disse ord må jeg ikke nævne i min google Adwors kampagne. Hvordan rammer jeg min målgruppe (Dem som har Macbooks, iPads eller iPhones) Uden at nævne disse vigtige ord? Håber mit spørgsmål er forståeligt :-)

Mvh Marc.

Ung iværksætter med store drømme

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:06

Jeg lavede en søgning på "iPad 2" og langt de fleste af annoncørerne bruger iPad 2 i deres annoncetekst så er du helt sikker på du ikke også kan? Det er godt nok store kæder de fleste af dem så måske Apple har givet dem lov jævnfør proceduren beskrevet her under 'Politik vedrørende godkendelse': https://support.google.com/adwordspolicy/answer/6118?hl=da

- du kan da undersøge om der er mulighed for at de vil godkende dig også?

Ellers er det vel bare at prøve med søgeord som +smart +phone +stickers, +laptop +klistermærker osv. og se om det giver noget. Du vil rigtig nok have svært ved at få klik på brand-søgninger, hvis du ikke selv kan nævne brandet i din annoncetekst.

Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:29

Hej Marc

Der er mange faktorer i det med Adwords.

Har du sat dig ned og lavet en søgeordsanalyse? Hvad søger dine målgruppe egentligt på - hvilke søgeord bruger de?

Hvor sender du dem hen? Er sidens indhold optimeret og giver det en god kvalitets score? Du kan evt vælge at bruge landingpages, for at få et bedre resultat.

Hvordan ser det ud med dine konkurrenter? Byder du nok til at komme op, her kommer din kvalitets score også ind.

Er kampagne strukturen sat godt nok op?

Hvis du skal have noget ud af adwords, så skal der lidt mere til end bare at skrive en annonce tekst. Hvis du selv vil lege med det, så er er rigtigt meget god læsestof derude. Det tager tid, du skal overvåge optimere dine annoncer og målrette dem korrekt. Du rammer måske ikke plet første gang, men så er det her du optimere.

Ellers kan du overveje at finde et firma som kan hjælpe dig på vej, hvis du skal spare lidt under opstart, så læs, læs og atter læs. Der er skrevet så meget godt derude, men du skal sætte dig ind i det hvis du vil have konverteringer.

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 19:13

Mas:
Jeg lavede en søgning på "iPad 2" og langt de fleste af annoncørerne bruger iPad 2 i deres annoncetekst så er du helt sikker på du ikke også kan?

Det er fordi det er tilladt at bruge udtrykket "iPad" i annoncetekster hvorimod det ikke er tilladt at bruge udtrykket "iPhone" i annoncetekster. Der er næppe andre end Apple der har/får lov til at bruge udtrykket "iPhone" i annoncetekster, medmindre det bliver frigivet for alle. At anmode om at få lov til at bruge det er ikke sådan ligetil, det kan tage mange måneder med korrespondancer med mange forskellige og derefter vil det højst sandsynligt ende med et nej. Så det kan være lidt en tidsrøver at begive sig ud i.

Det bør være muligt at tilføje udtrykket "iPhone" i den annoncerede webadresse, så det kan du jo starte med at gøre. Derudover er det kun firmaer med "iPhone" i deres hoveddomæne, som har en ekstra mulighed for at få udtrykket "iPhone" vist i annoncens domæne.

Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 257
Fra  FixApple Skrevet kl. 20:08

Hej!

Jeg kan godt kigge din kampagne igennem gratis, hvis det skulle være :)

Du kan kontakte mig på support@fixapple.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)