Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab forsvundet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor står man hvis ens revisor siger han har sendt ens regnskab retur men det aldrig er kommet frem?

Regnskabet er lavet men hvis bilag er væk? Er det mit eller revisorens ansvar?

Revisoren har ved en fejl sendt det til en adresse som jeg ikke har mere og brevet er ikke kommet retur så nu cirkulerer det nok rundt i ingenmandsland.

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:32

Ber ham om at skrive det ud igen og sende det igen?

Og trasker ned på den gamle adresse og hører om de har fået et brev?

Tilmeldt 17. Feb 06
Skrevet kl. 10:36

Regnskabet har jeg fået digitalt.

Men det er mine bilag jeg er bekymret for. Hvem er ansvarlig? Det må vel være revisoren der er ansvarlig da han ikke har skrevet korrekt adresse og afsendt som pakke?

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:40

Hvis han har sendt regnskabet til en anden adresse end hvad der er registreret i CVR-registeret som selskabets officielle adresse, vil jeg mene at han er "ansvarlig". Men hvad vil du bruge ansvarsplaceringen til?

Har du prøvet at gå ned på den adresse han har sendt til og høre om de har en pakke liggende?

Tilmeldt 17. Feb 06
Skrevet kl. 10:42

Jeg mener ansvar er vigtigt ifht. hvis Skat kommer på besøg og bilag er forsvundet. Jeg ved ikke hvad der sker i det tilfælde.

Jeg bor i udlandet så jeg har skrevet til dem på adressen men kan ikke lige komme forbi. De plejer uanset hvad at returnere posten hvis man ikke har adresse der mere aligevel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bluee:
Jeg mener ansvar er vigtigt ifht. hvis Skat kommer på besøg og bilag er forsvundet

Ansvaret er dit (virksomhedens).

Hvis revisors tab af dine bilag medfører en økonomisk konsekvens for dig - så kan du rejse erstatningskrav mod din revisor.....

/Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:56

Spørgsmålet er også, hvordan bilagene er afsendt, idet en pakke bliver registreret hos distributøren, eks. Postdanmark, og kan ved henvendelse hertil få oplyst, hvor pakken er afleveret.

Hvis der er tale om et brev eller en småpakke, så er det som Henrik beskriver.

Bilags- og regnskabsmateriale i original bør altid fremsendes som registrerede forsendelser, således situationer som denne undgås.

Tonny

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)